woensdag 5 februari 2020

Vriendin is gevoel kwijt

Door gebruik te maken van Scholieren. Marike, kan je mij misschien helpen! Mijn vriendin is het gevoel kwijt en we zitten al een tijdje beetje in een sleur. Ik denk er continu aan. Mijn gevoel is voor mijn partner weg, denk ik.


Vriendin is gevoel kwijt

Kan mijn gevoel weer terugkomen? Deze vraag wordt mij tijdens een intake zo vaak gestel dat ik daar graag een artikel aan wil wijden. Het antwoord is ja, mits een koppel tenminste vijf vragen positief kan beantwoorden.


Vaak is het antwoord helaas ook nee. Ooit was Het Gevoel (met hoofdletters) overvloedig aanwezig en nu lijkt de ander een vreemde voor je. Hoe kan dit gevoel plotseling weg zijn? Over deze vraag is veel te zeggen.


Er spelen verschillende aspecten een rol. Daarom besteden we er verschillende weblogs aan. Anderhalf jaar geleden een huis gekocht en vorig jaar zijn we verloofd. Nu zegt mijn vriendin ineens dat ze niet weet of ze nog verder wil en dat ze het gevoel kwijt is.


Ze houdt nog wel van me maar meer als een broer zegt ze. Ze vertelde me van de week dat ze het gevoel kwijt is en dat ze me meer ziet als een broer , ze vind het niet fijn als ik haar aanraak etc. Ik weet niet meer wat ik moet. We zijn vorig jaar gaan samen wonen omdat we te ver van elkaar woondde. Essentieel om te bendenken wat te doen is inderdaad of je nog van haar houdt.


Vriendin is gevoel kwijt

Zij heeft de stap gezet en is naar mij verhuisd. Ik houd nog steeds ontzettend veel van haar, en zou graag mijn gevoel wil terug willen krijgen omdat ze verder een fantastisch persoon is waar ik graag mee samen wil blijven. Ondanks dat ik weet dat eerlijkheid en openheid ontzettend belangrijk is in een relatie, durf ik niet tegen mijn vriendin te zeggen dat ik mijn gevoel kwijt ben geraakt. Of lekker weer spontaan op dingen en mensen reageren. Sterkte voor iedereen die het ook heeft.


Bedankt voor degene die de website heeft gemaakt het lost niet mijn schrijnende levensprobleem op maar kan het wel even kwijt. Leuk dat je wilt inloggen bij de Vriendin Club. Je kunt met je bestaande account inloggen.


Helaas konden we je wachtwoord niet meeverhuizen naar de nieuwe website. Maak een nieuw wachtwoord. Hij zegt dat hij het speciale gevoel kwijt is bij mij wat hij in de allereerste weken wel voelde. Nou ben ik geen expert, maar in mijn ogen is het vrij normaal dat de roze wolk van het begin langzaam weggaat.


Verder zegt hij dat hij gevoel heeft dat ik beter verdien, omdat ik hem meer aandacht geef dan andersom. Aan het einde van de dag gingen we weer praten met zijn tweeën, ze wilde het nog een kans geven om het gevoel terug te krijgen, jaar is toch best lang al, en ze wilde er niet zomaar een punt achter zetten. Ik heb gezegd dat ik er alles aan wil doen om te zorgen dat ze het gevoel weer krijgt, ik wil haar niet kwijt ! Een angstig gevoel of een dipje kent iedereen.


Maar als dat gevoel niet weggaat, heb je misschien een angststoornis of depressie. Er samen over praten helpt. Als je vriendin boos op je is, bied dan je verontschuldigen aan. Als je niet weet wat je hebt fout gedaan, bespreek de situatie dan met haar. Dat is de beste manier om haar terug te winnen en de situatie achter jullie te laten.


Sla je armen om haar heen en geef haar een zoen op haar voorhoofd. Dit zal haar een veilig en geborgen gevoel geven. Maar ze kan niet uitleggen wat dit gevoel nu is!


Ze denkt dat ze wel gelukkig met me kan zijn, maar dat dit misschien niet alles is. We hebben gepraat en gepraat, maar ik weet niet wat ik moet. Ze zei tegen mij dat ze er echt voor wil gaan, en proberen dat gevoel naar boven te krijgen. Ze loopt er echter al even mee.


Jezelf kwijt zijn is je identiteit kwijt zijn, het contact met jezelf en je gevoel even kwijt zijn. De waarheid is dat je jezelf nooit kunt kwijtraken. Dat klinkt enger dan het is.


Je zal alleen het contact met een deel van jezelf moeten herstellen om jezelf weer goed en ‘jezelf’ te voelen. Ik vind dat ieder zijn leven maar moet leven zoals hij zelf wil. Mijn beste vriendin trekt de laatste tijd steeds meer naar een andere vriendin van mij toe. Ik heb altijd angst om mijn beste vriendin kwijt te raken dus ik ben er ook gevoelig voor. Ik voel me hier niet goed bij en ben heel bang dat ze mij niet meer zo leuk vind.


Ik heb het gevoel dat ik mijn beste vriendin kwijtraak. Is dat heel raar gezegd? Maar nu is mijn vraag aan jullie wat ik moet doen. Lieve groetjes, Hannah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts