donderdag 20 september 2018

Elke dag met tegenzin naar je werk

Elke dag met tegenzin naar je werk

Elke dag ging ze met tegenzin naar het werk. Ze kon zichzelf niet meer zijn. Er leefde een angstcultuur en haar vaste contract voelde als schijnzekerheid. Op een dag was het klaar!


Elke dag met tegenzin naar je werk

Ze realiseerde zich dat als ze echt gelukkig wilde worden, ze de keuze moest maken om het roer om te gooien. Wat is de meest rebelse prestatie in je leven? En al zeker wanneer je een leidinggevende functie invult.


Je bent verantwoordelijk voor een groep mensen en voor je het weet heeft jouw tegenzin z’n weerslag op het team. Als je voelt dat je een opdracht niet aankan, is je tegenzin zeer gerechtvaardigd. Let er wel op dat je ‘ik kan dat niet’ niet te snel als een excuus gebruikt om lui te zijn of om uitdagingen uit de weg te gaan. Doe elke dag iets nieuws.


De beste manier om erachter te komen wat je wel en niet kunt, is elke dag iets nieuws uitproberen. Nog niet dag met tegenzin naar mijn werk gegaan! Nog maar jaar jong was Daniel Ropers toen hij als junior consultant van McKinsey voor het Duitse mediaconcern Bertelsmann AG een plan moest schrijven voor een winkelkanaal op het eveneens jonge wereldwijde web.


En dat is toch echt waar je recht op heb. Wanneer je twijfelt om of hoe je hier. Nog vijftien jaar met tegenzin naar je werk of ontslag nemen? Irma had best een leuke baan. Maar toen werd ze overgeplaatst naar een online functie, waar al haar collega’s twintig waren.


En anders mag je iets leuk gaan doen, gelukkige mensen hebben hier niets te zoeken. Beantwoord deze vragen. Neemt je woon-werkverkeer dagelijks meer dan anderhalf uur in beslag?


Je werk stapelt zich elke dag verder op? Is het moeilijk om uit te leggen wat juist het nut is van je werk ? Ben je met geen enkele collega. Werken is goed voor een mens, op verschillende vlakken. Hoi, Ja ik herken het ,ben een stuk jonger als jij ben nu 3 en ga dagen in de week met tegenzin naar mijn werk. Dit komt voornamelijk omdat het zo rustig is momenteel ,nouja eigenlijk al best lang inmiddels en het leeft niet echt op.


De ene dag werk ik met tegenzin , de andere dag met zware tegenzin. De rekeningen moeten nu éénmaal elke maand betaald worden. Ze zei: Ik heb nog geen andere baan, maar wil wel graag weer aan het werk.


Ik denk dat ik goed ga nadenken over wat voor werk ik wil. Ik wil niet meer, zoals de afgelopen jaren, elke dag met pijn in mijn buik naar mijn werk gaan. Ik zou het toch wel fijn vinden om niet zo heel vervelend werk te hebben.


Ga je met tegenzin naar je werk , dan “loopt het niet”. Je wordt ziek, burn-out, boor-out of je functioneert niet. Haha ja dat zou geweldig zijn, maar dat wordt natuurlijk heel lastig. Een tijdje geleden maakte ik een lange wandeling met een kennis. Daarin vertelde ze me blij dat ze eindelijk weg gaat bij haar werkgever.


Het was voor mij zo herkenbaar dat een mooie godin in een gesprek tegen mij zei, ik ga bijna elke dag met tegenzin werken. Met een knoop in mijn maag en een lage energie de dag door, werkend naar het weekend toe, blij met pauzes, leuke collega’s en de klok die de dag snel voorbij laat gaan. Toch is het eentje die echt wel de moete waard is. Want iets dat je elke dag doet moet wel bij je passen.


Krijg antwoorden op je grootste bedrijfsvragen op Indeed. Teleperformance medewerkers. Dag Orkie, wat vervelend om elke dag met de zenuwen naar je werk te moeten. Dat houdt geen mens lang vol.


Ik ben het met de vorige schrijvers eens dat er meer punten spelen. In mijn praktijk merk ik dat veel mensen met sortgelijke problemen te maken hebben. Ik heb sinds november een nieuwe baas, en sinds die tijd ga ik ook met tegenzin. Ik weet niet waar het aan ligt.


In mijn huidige baan heb ik te maken met een vrij vervelende bazin. Met tegenzin naar het werk. Daardoor gebeuren er vaak dingen waar ik het niet mee eens ben in mijn bedrijf.


De laatste tijd ga ik daarom steeds vaker met tegenzin naar mijn werk , krijg ik een hekel aan mijn collega’s en vind ik ze dom en onnadenkend. Ja ik ga met grote tegenzin naar me werk ! Als ik binnekom wil ik al naar huis! Maar dat komt omdat ik het werk niet meer leuk vind!


Ga een opleiding beveiliging volgen en dan een baan zoeken in de.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts