woensdag 19 september 2018

Hoe overleef ik mijn werk

Gelukkig heb ik veel plezier in mijn werk en heb ik de luxe dat ik maar een contract heb voor uur en dus elke week een parttime vrije dag heb. Mijn ervaring met een volledige werkweek Zeker in het begin, toen ik net klaar was met school en opeens vol aan de bak moest, viel zo’n normale werkweek, toen nog van uur, mij enorm zwaar. Hoe overleef je de hitte op je werk ? Ik typ deze rubriek in m’n onderbroek en met mijn voeten in een teil water, maar ik zit dan ook thuis. Advertisement Autoplay When autoplay is enable a suggested video will automatically play next. Ik zit lekker binnen te werken.


Het is warm, maar op zich goed te doen. Ik vraag me alleen af hoe het met de jongens beneden gaat, die een kantoor pand staan te verbouwen (mag dat boren iets zachter jongens?). Man, dat fysieke werk in dit weer? Dat kan toch niet goed zijn?


Even serieus, hoe zit dat? Wat zijn de regels eigenlijk? HOE OVERLEEF JE JE WERK ? CHECK Hoeveel arbeidsongevallen met verzuim zijn er per jaar in Nederland? Door het werk van mijn man gaan we dit jaar pas op het eind van onze zomervakantie weg.


Hoe overleef ik mijn werk

Voor mij een reden om aan het begin van mijn zomervakantie al zoveel mogelijk zaken geregeld te hebben voor de start van het schooljaar. De eerste stap is je bewust worden van wat speelt. Dan vat je de moed om constructief met dergelijk gedrag om te gaan. Thea Bombeek schrijft als experte vanuit haar praktijkervaring maar doorspekt het boek wel met pragmatische tips. En je hoeft geen narcist of slachtoffer van een narcist te zijn om aan dit boek nuttige ideeën over te houden.


PBP, ik vond het spannend en had geen flauw idee wat ik kon verwachten. Maar mijn eigen ervaring is dat wanneer ik terugkijk op banen die ik in het verleden heb geha ik daar met veel meer plezier op terugkijk dan toen ik er daadwerkelijk zat. Een spreekwoord: “Reizen geeft je een nieuw perspectief op waar je vandaan komt” heb ik daarom goed in mijn hoofd geprent.


Dat reizen kun je ook virtueel doen. Tools voor zelfvertrouwen op het werk ’ omschrijft Thea Bombeek allerlei tips om het negatieve roer op de werkvloer om te gooien. Als professioneel coach richt Thea zich beroepsmatig op authentiek leiderschap, zelfvertrouwen, zelfontplooiing, zingeving en burn-out. Dompel je onder in je werk.


Frank: “Als ik een rotdag heb, maak ik ’s morgens op mijn werk een lijstje van wat ik die dag allemaal ga doen. Ik dompel me als het ware onder in mijn werk. Niet meteen wegklikken! Blijf asjeblieft nog heel even hangen. Ik ga je namelijk echt niet vertellen hoe je dat Excel document nu het beste kan indelen.


Hoe overleef ik mijn werk

De laatste tijd krijg ik steeds vaker de vraag hoe je de groepsapp van het werk overleeft. Of je mensen mag ontslaan die daar details over hun nare buikgriep delen, of je er collega’s moet. Lees hier meer over de cookies die wij plaatsen, over ons privacybeleid en over hoe je je instellingen kunt aanpassen. Dag Irene, Binnenkort is de jaarlijkse beoordeling op mijn werk weer aan de orde.


Ik heb net een nieuwe leidinggevende. De regel is dat zij een beoordeling opstelt naar aanleiding van gestelde targets en ontwikkelpunten. Ik geef daarna hierop schriftelijk mijn visie waarna nog een bespreking volgt. Tim getuigt: “Als ik dit doe, voelt mijn dag wat minder saai aan en krijg ik extra energie. Ik let er wel op dat ik het volume niet te luid zet want ik heb al gemerkt dat componisten graag naar een crescendo toewerken op het einde van een stuk.


Hoe overleef ik mijn werk

Wil je weten of jij een grote Pluto transit of andere belangrijke transit hebt? Op welke manier kan ik op mijn werk beter uit de verf komen? Is het goed om op dat ap-pèl van de kerk in te gaan?


Moet ik wat doen aan verstoorde verhoudingen in de familie of op het werk ? Het zijn vragen die je niet moet laten liggen tot je volgende vakantie. De volgende vier punten kunnen je. Ik hoor je al denken: ‘ Ik werk doordeweeks al acht uur per dag, moet ik nu ook mijn weekend inleveren?


Ik beloof je, als je je avonduren doordeweeks of een dag in het weekend volledig investeert in je studie, zal je aan het einde van de collegereeks tijdens het studeren voor je tentamen de vruchten hiervan plukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts