vrijdag 7 september 2018

Gebeld door buitenlands nummer 44

Neem niet op en bel ook niet terug. Krijg je een onverwachte oproep uit het buitenland? Blijkt dat de area code van dit nummer hoort bij een plaats in Canada. Ik word sinds juni dagelijks (behalve feestdagen en het weekend) gebeld door een nummer uit Engeland. Iedere keer door een ander nummer.


Het geluid klonk als een broekzak gesprek. Dit moet je doen als je gebeld wordt door een onbeken buitenlands nummer. Net gebeld door nummer uit de comoren. Als je regelmatig wordt gebeld door een onbekend buitenlands nummer , is dat niet alleen vervelen misschien kom je ook nog eens voor hoge kosten te staan.


Hoe voorkom je telefoonoplichting? Neem dan niet op en bel niet terug ! Terugbellen naar zo’n nummer kan je namelijk flink wat geld kosten. Als je terugbelt, kom je op een dure betaallijn in Zimbabwe terecht waar men je aan de praat zal. We krijgen regelmatig meldingen dat klanten gebeld worden door onbekende nummers uit het buitenland.


Deze vorm van fraude is niet nieuw, maar de laatste tijd is deze fraude opvallend populair. Meestal gaat de telefoon slechts enkele seconden over. Ik word sinds twee weken elke dag circa keer gebeld door buitenlandse nummers, de telefoonnummers komen telkens uit een ander land (VS, Ruslan Ghana, Japan etc.).


De telefoon gaat meestal keer over, opnemen lukt niet en er word elke keer met een ander nummer gebeld (blokeren van buitenlands nummer heeft dus geen zin). Ze bellen ook steeds met een ander nummer dus blokkeren heeft eigenlijk geen nut. Kan vodafone hier iets aan doen?


Ik ben deze beller dan ook meteen gaan blokkeren. Ik heb toen ik dit zag meteen opgehangen. Heb der duidelijk gemaakt dat dat haar niets aan ging en toen ging ze op.


Ben rond 15:door dit nummer gebelt. Een nieuw nummer kost mij dus niks, misschien niks bij jullie maar privé en zakelijk ligt alles op. Ik had een gemiste oproep van een buitenlands nummer.


Gebeld door buitenlands nummer 44

Iemand nam op en vroeg of ik Engels sprak. Toen heb ik meteen opgehangen. Kan dit gevolgen voor mij hebben?


Steeds meer mensen melden gebeld te worden door een vreemd nummer uit een ver land zoals bijvoorbeeld Madagaskar of op dit moment uit Algerije en Tunesië. Let hier mee op, want waarschijnlijk gaat het om oplichters. De manier waarop ze bellen is vreem de telefoon gaat één keer over en daarna wordt dit onmiddellijk beëindigd.


Ook ik werd vandaag opgebeld door dit nummer ! Ik herinner me deze telefoon eveneens niet. Nu dreigen ze ermee om;naar een deurwaarder te stappen. Oplichting: Gebeld worden door een vreemd telefoonnummer.


Zelf heb ik er ook meerdere malen mee te maken gehad en de diverse online forums staan vol met klachten. Donderdag nam ik achteloos op maar de verbinding verbrak gelijk inderdaad. Gelijk geblokkeerd toen ik zag dat het een buitenlands nummer was maar maandag belden ze weer met een ander nummer (eveneens geblokkeerd). Wordt de laatste week minimaal 1x per dag gebeld door een buitenlands nummer.


Gebeld door buitenlands nummer 44

De laatste dagen verwijder ik de nrs. Half uurtje geleden over gebeld met klantenservice. Het klonk als een Indiaas persoon en heb maar gewoon opgehangen en het nummer geblokkeerd.


Zou het inderdaad een databaselek zijn zoals anderen in dit topic al aangeven? Teleadviseert om eerst zelf het nummer te blokkeren in je telefoon als je ziet dat je door een onbekend buitenlands nummer gebeld bent. Wanneer je dit nummer daarna ook meldt bij je provider. Eerst zoek u een nummer op. Een venster opent en u kunt de data naar believen aanpassen.


Gebeld door buitenlands nummer 44

Onderin staan twee knoppen, wissen en opslaan. Kies wissen om het nummer te wissen of opslaan om het gewijzigde nummer op te slaan. Vergeet niet de CAPTCHA, Ik ben geen robot. Vandaag werd ik iets voor uur gebeld door een buitenlands nummer. Mijn telefoon stond uit en heb deze daarnet pas teruggebeld.


Aangezien het een 10-cijferig nummer is, met hetzelfde begin als het netnummer uit mijn plaats, vermoedde ik niks en heb ik (de gemiste oproep) teruggebeld. Dit zijn allemaal verschillende nummers op ieder moment van de dag maar ook midden on de nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts