maandag 20 april 2015

Mag ik in camper wonen

NKC Juridische Helpdesk: Onder voorwaarden mag dat. Wie permanent in een camper wil wonen , moet wel voldoen aan de Wet Basisregistratie Personen (Wet BRP), waarin staat dat het verplicht is een adres op te geven bij de gemeente. Gratis camperplaatsen Kostprijs wonen in een camper Wetgeving langdurig parkeren Wat met mijn volle toiletcassette en vuil watertank? Ik heb de vraag om permanent in een camper te wonen voorgelegd aan het ministerie.


Er zijn twee situaties mogelijk. U woont in Nederland in een camper ? Ik maak me druk om dingen waar Lars totaal geen snars om geeft. We zien zoveel dat we alles moeten opschrijven om niets te vergeten. Prachtige steden en contacten met bewoners.


Een tweede probleeje mag je mobiele woonwagen niet zomaar overal plaatsen waar je wil. Er is een onderscheid te maken tussen een caravan, die aanzien wordt als een aanhangwagen enerzijds en een camper , woonwagen of auto (een voertuig “in één stuk”) anderzijds. Waar kun je overnachten met je camper ? Hou daarbij altijd de wet en regelgeving en het gedoog beleid van een bepaald land in de gaten. In Nederland is de Wet. Mag je van vadertje staat eigenlijk wel permanent wonen in een camper ? Laten we beginnen met een roadtrip.


Mag ik in camper wonen

Met deze checklist vergeet je niets en wordt die trip net ietsje aangenamer en een stap dichterbij permanente on the road bewoning. Ik zou eerder een (paar) jaar in een camper wonen omdat ik op reis ben, dan dat ik dat tijdens een normaal leven zou doen. Mag ik met mijn camper overal overnachten?


Mijn camper staat sinds een jaar thuis geparkeerd op mijn eigen erf bij mijn huis. Hoe kom ik erachter in welke gemeente je permanent in een caravan mag wonen ? Ik woon nu in een seniorenwoning, maar over een paar jaar is mijn dochter meerderjarig en vervalt het kindgebonden budget. Ik zou dan bijna €3per maand minder te besteden hebben (uitkering) en kan dat nergens tegen wegschrappen, de auto moet dan weg enz.


Zoals, wat voor contract je met het park tekent, bijvoorbeeld m. Kortom, het permanent wonen in een recreatie woning kan een hele leuke. Mag -je- wonen -in-een-voertuig. Stel, je bent één van die weinige Belgen die niet geboren is met een baksteen in de maag.


Wonen in een Motorhome. Je hebt niet veel nood aan luxe en droomt stiekem van een life on the road. In een caravan, mobilhome of één of ander tot woning omgebouwd voertuig.


Wij wonen in een twee-onder-een-kap-huis. Buren en wij hebben elk een eigen oprit tussen de huizen in. De oprit is net zo breed als de garages (meter per woning, samen meter). Buren parkeren hun caravan op hun eigen stukje, maar pal langs onze oprit.


Trek ik rond met mijn camper in Belgi of voor minder dan een jaar in het buitenlan dan zet ik mijn adres op het domicilieadres van oma Antoinette of een andere gewillige persoon. Appartementen worden bijvoorbeeld niet verhuurd in de periode waarin u wilt huren of de voorwaarden zijn niet naar wens, tijdelijk wonen op camping breda. Graag zou ik een concreet antwoord hebben op de vraag hoeveel dagen per jaar men wettelijk niet in een recreatiewoning mag wonen.


Ik wil camping slot Cranendonck te Soerendonk aangeven voor permanent wonen wat officieel niet is toegestaan. Permanent wonen in een recreatiewoning met een recreatiebestemming mag niet. Die fijne bungalow of dat fantastische vakantiehuisje in het bos mag je dan niet als hoofdverblijf gebruiken.


Het hoofdverblijf is de plek die je als centrale levensplaats gebruikt: om naar je werk te gaan en de boodschappen te doen bijvoorbeeld. Wanneer mag dat eigenlijk en waar moet je op letten? Daardoor is het in principe toegestaan om vrij te overnachten in campers , tenzij de gemeente andere regels heeft gesteld. Ik ken alleen de toestand in België (sorry) Je mag er wel in wonen ,maar het mag geen permanente verblijfsplaats zijn. Daarvoor heb je toelating nodig van de dienst ‘ruimtelijke ordening’ Die.


Mag ik in camper wonen

U aan allerhande regeltjes. Ik vind het weer typisch dat men dan meteen afkomt met een huursubsidie en dergelijke. Dit alles om ons toch maar in huizen te krijgen en weg te houden van de campings. Geef me de keuze tussen wonen in een luxueuze villa en op een camping in een caravan of een chalet, en ik kies meteen voor het tweede. In gemeenten met een parkeerverbod voor grote voertuigen wordt wel de eis gesteld dat een camper niet langer dan meter, hoger dan 2. Camper op eigen terrein.


Als u een caravan of camper op uw eigen oprit zet, gelden andere regels. Op eigen terrein mag u uw kampeermiddel zo lang neer zetten als u zelf. Samengevat is permanent wonen in een camper toegestaan in België en Nederland.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts