dinsdag 28 april 2020

Vriendin praat te veel

Als je vrouw teveel praat , doe dan het volgende. Check het filmpje en laat me weten wat je ervan vond. Warme groet, Ahmed Chaleh. Ik woon nu ruim een half jaar samen, dit is mijn tweede wat langere relatie. Waar ik moeite mee heb, is hoeveel ze praat.


Dat kan aan deze kenmerken liggen. Ik heb nooit echt problemen gehad met praten. Ik praatte eerder dan ik liep (en ook dat lopen gaat inmiddels vrij goe dank).


En ik praatte niet alleen vlot, maar deed en doe dat ook veel. En dat schijnt iets over je persoonlijkheid te zeggen, volgens de wetenschap. Dingen die je ervaart als je beste vriendin héél veel praat.


Vriendin praat te veel

Over wat je meemaakt, wat je denkt, droomt, hoopt en vindt. Maar er is ook zoiets als te veel praten. Knappe jongen of meisje die erin slaagt een veelprater de mond te snoeren zonder dat deze beledigd is. Hoe dat wél kan, is voer voor wetenschappers.


Want dat die ander veel praat wil nog niet zeggen dat het dan maar over jou moet gaan, nietwaar? Betrek anderen in het gesprek het leidt de aandacht af en zorgt voor nieuwe energie. Bovendien is het een vriendelijke manier om praatgraagje te negeren. Want dat kan natuurlijk ook nog altijd: die ander wil je gewoon graag.


Iemand die veel te veel over zichzelf praat , heeft geen duidelijke grenzen gesteld tussen zichzelf en zijn omgeving. Hun narcistische persoonlijkheid zorgt ervoor dat ze niet in staat zijn zich te realiseren dat zij niet het middelpunt van de wereld zijn. Daarom is het in hun hoofd normaal als elk gesprek om hen zou draaien. Wat voor trucjes of technieken kun je toepassen om hem tot zwijgen te brengen zodat je ook je eigen stemgeluid nog eens kunt horen?


Natuurlijk overdrijven we zoals gewoonlijk weer. Maar een kern van waarheid zit er wel in. Veel vrouwen zullen vast wel een praatgraag manspersoon voor de geest kunnen halen. Angela raadt aan om je meer bewust van de ander te worden.


Vriendin praat te veel

Marleen adviseert een oefening om je meer bewust te worden van je eigen gedrag. Kijk eens door de bril van een ander, zegt Mireille. Psycholoog Jolet Plomp beantwoordt maandelijks onze lezersvragen, haar advies: In zinnen die beginnen met ‘ik’ vertelt u iets over uzelf.


Onderwerpen verzinnen om met je vriend over te praten. Ben je die ongemakkelijke stiltes tussen jou en je vriend zat? Als je iemand eenmaal goed hebt leren kennen, dan kan het moeilijk zijn om nieuwe gespreksonderwerpen te verzinnen. Het stellen van de juiste vragen zal je niet alleen helpen om beter te begrijpen wat de ander doormaakt, maar ook hem of haar helpen bij het verwerken van de eigen emoties. Mijn vrienden vinden dat ik te veel tijd doorbreng met mijn lief.


Dan is winkelen misschien iets leuks om met je vriend of vriendin te doen! Beste Vriendin eet te veel , U stoort zich aan het gedrag van uw vriendin (graag willen afvallen, maar intussen stevig dooreten). U denkt dat dit komt doordat ze alleen woont. Je hebt het vast wel eens meegemaakt: een vriendin die achter je rug om praat.


Het is natuurlijk erg vervelend en al helemaal wanneer je van iemand anders moet horen dat ze over je praat. Je vriendin is heel belangrijk voor je, dus denk dan aan de lange termijn: is dat potje sex (of een paar potjes) zo veel waard voor je om een vriendschap op het spel te zetten? Nu wil ik haar niet te veel veranderen, dus is mijn instelling dat ze gewoon mag appen etc. Voor de rest mag ze doen wat ze wil. Het verleden heeft veel nuttige informatie voor het heden en de toekomst.


Deze vragen zullen je helpen om meer te weten te komen over de vorige relaties die je vriendin heeft gehad en op die manier kun je meer leren over jullie huidige relatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts