donderdag 25 mei 2017

Tijdelijk domicilie adres

Tijdelijk domicilie adres

Maar als ze hier komt logeren kan ze wel alsnog achter mijn rug haar adres gaan wijzigen. Ik kan dus wel naar de wijkagent om te laten registreren dat ik niemand op mijn adres wil laten bijschrijven maar wat nu als hij dit niet doorgeeft? Kan ik dit op het districtshuis ook zelf regelen?


Tijdelijke of tweede domicilie. Geen domicilie adres - JuridischForum. Postbus huren en domicilie - JuridischForum. Een tijdelijke afwezigheid mag niet langer dan jaar duren.


U kunt de afwezigheid eenmalig verlengen met jaar. Na die periode kan de gemeente aannemen dat u niet langer tijdelijk afwezig bent, maar daadwerkelijk in een andere Belgische gemeente of in het buitenland verblijft. In dat geval wordt u afgevoerd uit het bevolkingsregister. Je zou dat bvb kunnen regelen met een bezetting ter bede.


Tijdelijk domicilie adres

Hij zou de vergoeding die jullie betalen wel moeten inbrengen in zijn belastingbrief, vermoed ik. Iedereen kan om welke reden dan ook tijdelijk afwezig zijn voor maximaal jaar, mits hiervan aangifte werd gedaan. Deze maximumtermijn is niet van toepassing op volgende situaties: Wie tijdelijk in een ziekenhuis, rust- of verzorgingstehuis verblijft. U kan via ons de registratie bij de bevolkingsdienst in orde brengen. Domicilie adres inschrijving gezocht voor werkende man.


De wetgeving neemt op wie als tijdelijk afwezig beschouwd kan worden. Personen die in een instelling, rusthuis, ziekenhuis,. Een domicilie is het officiële adres , het adres waar men volgens de burgerlijke stand woont. Dit kan verschillen van de feitelijke verblijfplaats. Zo hebben veel studenten hun domicilie nog thuis, maar verblijven zij in feite in de stad waar ze hun studie volgen.


In de bevolkingsregisters worden ingeschreven, op de plaats waar zij hun hoofdverblijfplaats gevestigd hebben, ongeacht of zij er aanwezig dan wel tijdelijk afwezig zijn, de Belgen en de vreemdelingen die toegelaten of gemachtigd zijn om in het Rijk te verblijven voor een periode van meer dan maanden of zich er te vestigen, met uitzondering van de vreemdelingen die ingeschreven zijn in het. Als u verandert van adres bent u verplicht om dat te melden, zelfs als u binnen dezelfde gemeente verhuist. Aangeven van de adreswijziging Na uw verhuizing heeft u acht werkdagen de tijd om uw nieuwe adres te melden bij de dienst bevolking van uw nieuwe woonplaats. De post en administratieve documenten krijgt u dan op dit adres toegestuurd. In principe neemt u een referentieadres bij een natuurlijke persoon.


De persoon bij wie u een referentieadres wilt nemen, moet wel zijn toestemming geven en moet zelf op dat adres zijn hoofdverblijfplaats hebben. Daklozen kunnen ook een referentieadres vragen bij het OCMW. Ik verhuis volgend jaar voor mijn werk naar het buitenland. Momenteel huur ik een woning, en logischerwijs zal ik die huur gewoon stopzetten. Nu vraag ik mij af wat ik met mijn domicilie doe.


Tijdelijk domicilie adres

Woon je nu nog bij je ouders dan kan je je domicilie daar gerust laten staan. Alle officiele papieren zullen nog steeds bij je ouders komen en ben je ook dienentegevolge op je plaats van domicilie te stemmen, ook niet onbelangrijk. Het idee opperen om ergens uw hoofdverblijfplaats te vestigen is op zich onvoldoende. U moet er ook effectief verblijven. Omgekeerd is het ook zo dat als u ergens uw hoofdverblijfplaats gevestigd heeft, derden de inschrijving op dat adres niet kunnen tegenhouden.


Ook uzelf kunt dat niet. Wanneer de ouder slechts tijdelijk naar een rust- of verzorgingstehuis moet, bijvoorbeeld in het kader van een revalidatie na een eerdere operatie, is de zogenaamde gezinsband niet verbroken. Er kan in dat geval niet gesproken worden van een feitelijke scheiding.


Dat betekent dat het niet bekend is wat je huidig adres is. Daar kom je in principe niet mee in de problemen, en dat wordt dan gewoon terug aangepast wanneer je je aanmeldt voor je nieuwe adres. Zit zelf nu 5jaar in die situatie (exact dezelfde, alleen geen nieuwbouw). Ik wou maand geleden mijn adres bij vrienden zetten om de kiesbrief en belastingsbrief toe te krijgen, dus kwam de wijkagent langs.


Die zag het nieuwe adres en keurde het niet goed (doooh, ik had er geen bed - had gewoon gehoopt dat die niet zou binnenkomen). Kan ik mijn woonplaats laten registreren als domicilie of permanente woonplaats als het onroerend goed niet mijn eigendom is? Omdat jouw vraag refereert naar het zich laten inschrijven als permanent bewoner van een huis (permanente woonplaats of domicilie ), moet je in eerste instantie naar de gemeente gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts