vrijdag 12 december 2014

Overal tegenop zien overgang

Overal tegenop zien overgang

Overal tegen op zien , ik heb daar ook last van gehad. Zag overal tegenop , durfde de straat bijna niet meer op. Stond ik in een volle winkel of wachtkamer bij de dokter ,kreeg ik vluchtneigingen.


Ik ben nu jaar en ben ongeveer jaar met de overgang bezig. Ik heb nooit ergens zin in, overal tegenop zien. Het liefst dat weer afzeggen wat je zelf hebt besproken. Ik ga altijd met tegenzin, echt waar, maar ik moet wel zeggen dat ik ontdekt heb, dat als ik er eenmaal ben, het voor negentig procent meevalt, en het ook nog naar de zin heb. Ben al jaren geleden in de overgang gekomen, toen zonder veel klachten.


Anderhalf jaar geleden gescheiden en sindsdien steeds minder goed in mijn vel komen te zitten. Ik heb sinds maart veel last van moeheid en overal tegenop zien. Ik ben ermee naar een huisarts geweest, heb verschillende dingen laten prikken zoals schildklier, bloedarmoede, suikerziekte, maar dit was allemaal goed. Ze vroeg naar het werk en thuis en denkt dat het door stress komt.


Overal tegenop zien overgang

Ze adviseerde mij om naar een psycholoog te gaan. Somber, huilerig, overal tegenop zien en nergens zin in? Hoewel er volgens de huisartsenrichtlijn ‘geen duidelijke associatie tussen de overgang en depressie, angst en andere psychische klachten’ bestaat, lijken vrouwen in de overgang weldegelijk gevoeliger te zijn voor een sombere stemming.


Dingen die ik voorheen leuk vond om te doen, geven me nu stress. Afspraken die ik zelf heb gemaakt, ik heb er geen zin in. Ik word wakker en zie overal tegen op. Het gaat soms een paar dagen beter en dan zak ik weer weg.


Bij mij helpt overgang balans van Vogel erg goed. Na een paar dagen kwamen geluiden weer hard en vervormd binnen, schrok ik overal van, hartkloppingen, nerveus en een onwerkelijk gevoel alsof ik in een bubbel zat. Daarvoor zit het te diep. Maar ik merk aan mezelf dat ik steeds een stapje verder ga en mijn lichaam het niet meer kan bijbenen.


Steeds iets meer stress, steeds iets minder kunnen hebben, steeds meer overal tegenop zien. Ik weet niet meer hoe het verder moet. Het begon bij mij met veel hoofdpijn, soms dagelijks, en moeeeeeeee vreselijk. Maar de angstgedachten en gevoelens, overal tegenop zien , vind ik nog het moeilijkst. Schrijf hier maar lekker van je af, en lees hier veel, dat geeft mij nog een beetje kracht.


Overal tegenop zien overgang

Weten dat je niet alleen bent met deze kl”” re overgang. Overgang : symptomen en overzicht De overgang is het afscheid van de vruchtbare levensjaren. Heftige hormoonschommelingen luiden een geleidelijke daling van oestrogeen in. De gevolgen zijn drastisch: overvloedige menstruaties, opvliegers, slaapproblemen, libidoverlies, vaginale droogte, prikkelbaarheid en incontinentie zijn maar een greep uit de symptomen.


Discussieer mee over het onderwerp Wat doe jij om de overgang zo goed mogelijk door te komen? Laat jouw mening horen en wissel tips en ervaringen met anderen uit! Bij deze ziekte neemt in de gele vlek (het centrale deel van het netvlies waarmee we kleuren zien ) het aantal lichtgevoelige cellen snel af en ontstaan er vaatproblemen. Een typische klacht in het begin zijn nabeelden na het kijken in fel licht. Lange tijd het gevoel gehad alsof ik mezelf niet meer was.


Angst en depressieve gevoelens , en overal tegenop zien. Was mezelf gewoon kwijt. Gebruik nu maand Femoston.


Werkelijk heel fijn dat ik weer helder kan denken, mezelf weer voel en geen angst of depressie meer ervaar! Lusteloos, nergens zin in hebben, niet lekker in je vel zitten en overal tegenop zien. Somber zijn, zwaar op de hand zijn en geen idee waarom. Meestal drijft zo’n bui na een dag (of twee) wel weer over.


Bijvoorbeeld voor ademhalen, of om je hart te laten kloppen. Dat is dan ook de reden waarom veel vrouwen aankomen tijdens de overgang. Het overal beren op de weg zien is typisch voor burnout. Het lukt niet meer om een geschikte afstand te bewaren waardoor je overal over emotioneel in zit en de realiteit niet meer onder ogen kunt zien. Lees ook: stoppen met piekeren.


Ze zijn meer gespannen, angstig of lusteloos. Ik lees heel vaak in de antwoorden dat je moet blijven in de kerk waar God je gesteld heeft (d.m.v. je geboorte). Welke kerk moet ik dan zien waar God me geplaatst heeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts