dinsdag 16 oktober 2018

Geen intieme gevoelens meer

Emotionele intimiteit is een gevoel van nabijheid richting een andere persoon. Wanneer we in een emotioneel intieme relatie zitten, kunnen we persoonlijke gevoelens delen zonder ons beoordeeld of niet geaccepteerd te voelen, of oncomfortabel omdat we niet het zogenaamde juiste doen of denken. Je verliest wat remmingen en geeft enkele barrières op.


Je laat de ander toe tot je belevingswereld en zo vorm je met elkaar een intieme ruimte ten opzichte van de omgeving. Wij en de rest van de wereld. Dat maakt de ander tot een uniek persoon.


Hij is geen vreemde meer , maar een bijzonder mens die je als enige toestaat je beter te leren kennen. Ik voel geen intimiteit meer in mijn relatie. Wat vervelend om te horen. Het is enorm rot als je samen bent met een leuke man. Oorzaken van geen zin in seks.


Er zijn verschillende oorzaken voor geen zin in seks hebben. Het kan lichamelijk zijn, maar veel vaker heeft het te maken met bijvoorbeeld conflicten, schaamte, stress, angst of onzekerheid. Je kunt gevoelens er niet uit persen. Maak daarentegen ruimte voor wat er werkelijk speelt. En zeg niet: deze nare gevoelens zijn niet welkom en deze (leuke, prettige) gevoelens wil ik opwekken bij mezelf.


Je maakt de bandbreedte dan veel te klein. Eigenlijk heb je scherpe oordelen over welke gevoelens je zou moeten hebben. Je twijfelt over je gevoelens.


Als je constant nadenkt over of je nog steeds van je partner houdt, is dit waarschijnlijk niet echt een goed teken. Mijn gevoel voor mijn partner is weg en ik wil niet meer verder met mijn relatie”. Een veel voorkomende reden om een echtscheiding aan te vragen. Deze vragen hebben geen eenduidige antwoorden, maar er zijn wel tips die je verder kunnen helpen.


Dat licht er aan wat voor gevoelens je bedoelt. Verliefdheid blijft zelden voor altijd. Het houden van gaat vaak na langere tijd over in geven om. Het samen thuis spelen met de barbies. Of het dagelijkse potje voetbal na schooltijd.


Geen intieme gevoelens meer

Een gemeenschappelijke interesse maakt dat kinderen elkaar opzoeken en vriendschap sluiten. Vrienden zijn dan ook niet zomaar meer inwisselbaar en er ontstaat een band. In dit stadium worden nog geen intieme gevoelens gedeeld.


Ik heb er geen behoefte aan en het voelt meer als broer en zus! Misschien als die ander uit mijn hoofd is, dat het gevoel terugkomt en ik volledig voor mijn vriend kan gaan. Op dit moment kan ik dat nog niet.


Soms vraag ik mij af of het geen psychisch probleem is dat ik altijd ontrouw ben. De relatie met de partner speelt een bepalende rol in de seksuele ontplooiing van een koppel. Bij een gebrek aan intimiteit en communicatie wordt er niet gepraat over libidoproblemen, eventuele pijn en gevoelens. Er kan dan geen oplossing worden gevonden en het onbegrip groeit.


En uiteindelijk verdwijnt de seks gewoon helemaal. Je gevoelens voor een collega verbergen. Je voelt je hart een beetje sneller kloppen als een bepaalde collega je kant op loopt. Je lacht meer en harder om hun grappen en vindt hem of haar onweerstaanbaar fascinerend.


Geen intieme gevoelens meer

Hallo ik heb een relatie van bijna jaar Woon sinds een dik halfjaar samen, maar ik denk dat het op is van mij uit, we kussen niet meer knuffelen niet meer hebben geen seks meer en hebben erg vaak ruzie, Hij houd nog heel veel van me zegt hij maar ik heb het gevoel dat ik niet meer van hem hou. Geen belofte van exclusiviteit. In de meeste seksrelaties wordt er niet gesproken over wie je nog meer date. En of er sprake is van exclusief contact. Je ontmoet geen familie of vrienden.


Aangezien je het alleen voor de seks doet, zou het een beetje raar zijn als je bij zijn of haar moeder op de bank zou gaan zitten. Ik weet dat mijn man geen intieme gevoelens heeft voor mij. En eerlijk gezegd heb ik die ook niet voor hem. Als ik mijn man laat dan is het een schande in onze familie. En wat ga ik doen alleen met mijn dochter?


Geen intieme gevoelens meer

Maar wat moet ik dan doen? Wie gaat er zo goed voor mij zorgen? Ik wil geen man om de liefde mee te.


Een goede intieme relatie sterkt partners in moeilijke tijden en maakt het mogelijk gevoelens te delen en te verwerken. Dit alles zorgt voor een grotere kans op overleving in moeilijke tijden. In een recent Amerikaans onderzoek werd een open deur ingetrapt, er kwam naar voren dat hoe meer intimiteit er was in de relatie, hoe groter de. Je liefde voor iemand anders meer uiten.


Genegenheid is het uiten van liefdesgevoelens. Het wordt gewoonlijk geassocieerd met liefde en lange termijn relaties, omdat een stabiele hoeveelheid genegenheid ervoor kan zorgen dat mensen intiem. Hij zegt dat hij niet weet waarom hij geen intimiteit meer wilt, hij houdt wel van mij, vindt me mooi en wil met mij verder. Ik snap niet hoe je van iemand kunt houden maar er geen lichamelijke gevoelens meer voor kunt hebben. Hij geeft wel aan dat toen er wel nog intimiteit was hij dit als prettig ervaarde.


Dus daar ligt het niet aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts