dinsdag 18 juni 2019

Leeftijdsverschil 2 jaar en 3 maanden

Leeftijdsverschil 2 jaar en 3 maanden

Bij ons zit er jaar en maanden en jaar en maanden tussen onze drie jongens. Persoonlijk vind ik het grotere leeftijdsverschil leuker, liever en makkelijker. Experts geven aan dat jaar leeftijdsverschil misschien nog wel het meest ideaal is. De kinderen zitten nog bij elkaar op school en kunnen na een paar jaar goed met elkaar overweg en maatjes worden.


Ander voordeel is dat moeders genoeg tijd heeft gehad om helemaal te herstellen van de zwangerschap. Onze dochter is nu anderhalf en zal, als alles goed mag gaan, ongeveer jaar en maanden zijn als zij een zusje of broertje krijgt. Wij zijn ontzettend blij en dankbaar dat we de kans krijgen om weer een wondertje op de wereld te mogen zetten. Wij hebben straks dus een peuter en een baby. Ik vind het wel fijn zo, maar er zullen zeker voor en nadelen aan ieder leeftijdsverschil zitten.


Tussen onze eerste en tweede zit jaar en maanden. Daar tussen nog een mk gehad. Anders had er maanden tussen gezeten. Ik vond het erg pittig, maar onze tweede was een huilbaby en heeft maanden gekrijst.


Leeftijdsverschil 2 jaar en 3 maanden

Dus dat maakt het er niet makkelijker op. Hierdoor besloten wij, als wij voor een derde zouden gaan, er bewust meer leeftijd tussen. Het verschil is goed voor het zelfvertrouwen van je oudste kin omdat ze meer geborgenheid hebben gekregen van de ouders en ze zijn al onafhankelijker, daar ze minstens jaar jullie aandacht en zorg hebben gekregen. Zooo herkenbaar, elke zin! Mijn kindjes schelen maanden en het is net zo gegaan als bij jou.


Intussen zijn ze maanden en net jaar en is het heerlijk om die samen te zien spelen! Ik vind een oudere zus en jonger broertje ook wel heel bijzonder omdat zij ook al mee probeert te zorgen op haar manier. Groot leeftijdsverschil , zijn er meerdere die dit. Ik vond het grote voordeel dat je goed kunt uitleggen wat er allemaal gebeurt, dat snapte ons eerste kind destijds niet zo. Leeftijdsverschil eerste en tweede kind - Pagina.


Normaal zou dat jaar en maanden geweest zijn. Een vroeggeboorte plan je nog minder en eigenlijk was ik blij dat de oudste toch al best wat begreep. Ik hoor van alle ouders met kinderen dat het tropenjaren zijn. Er werd ook vaak tegen mij gezegd “wat knap dat je het volhoudt” maar wat moet ik dan doen. En dan niet een leeftijdsverschil van maanden.


Nee, sommige vrouwen kiezen voor een verschil van , 1 of zelfs jaar. Ben jij 3 heb je nog jaar de. Nomi en Lenn schelen ruim anderhalf jaar , maanden om precies te zijn. Lenn en Elena schelen ,jaar en Nomi en Elena schelen dus iets meer dan jaar. Het heeft allemaal zijn voor- en nadelen, maar het één is wel een stuk makkelijker dan het andere.


Ik besloot het eens met elkaar te vergelijken, want het is allemaal een behoorlijk verschil! Rachel: maanden , altijd lief samen spelen zus en broer. Shirley: Hier 1 1 en jaar en nou onverwacht een tweeling op komst. Patricia: Bij mij zijn ze en jaar en nu een op komst. Dan is de oudste jaar.


En hoe ga je ermee om wanneer het niet lukt volgens je planning? Zelf wilde ik graag tot 3j tussen mijn kindjes (ideaal ,5j) maar het maximum was dus 3j. We zijn gestart voor een brusje als onze zoon een jaar was. Hier maanden leeftijdsverschil en grote zus moest echt heel erg wennen aan de baby. Ze is net geworden en dat is sowieso al een vrij lastige leeftij laat staan als er ineens een ander kind bij komt die alle aandacht opeist.


Leeftijdsverschil 2 jaar en 3 maanden

Over langere termijn kan ik nog niets zeggen aangezien de jongste dus net geboren is. Al jaar , met 2rekentools en ruim 17.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts