vrijdag 14 juni 2019

Praten over mijn problemen

Praten met een deskundige. Merk je dat er problemen ontstaan omdat jij niet over je gevoelens kunt praten ? Zoek dan hulp zodat iemand je kan helpen het proces te versnellen. Ook kunnen we je het onderstaande boek aanraden om meer te weten te komen over je eigen emoties. Psychologen hebben beroepsgeheim, waardoor het veiliger kan voelen dan met iemand in je eigen omgeving. Bovendien is een psycholoog een buitenstaander in je leven en kent hij de personen of situaties waar je het over wil hebben niet.


Door met iemand te praten over je zorgen, is er een kans dat de ander jouw probleem kan verhelpen. Hij weet misschien iets waaraan jij nog niet gedacht hebt. Door zijn woorden kan je misschien anders gaan denken over het probleem. Ongeveer van de Vlamingen die zich niet goed in hun vel voelen, praat daar niet over. Daarom lanceert Te Gek!


Natuurlijk loop ik nog steeds wel eens tegen onbegrip aan, maar dat is vaker niet dan wel. Ik werk nu dagen per week bij Van der Valk. Wil je praten over gevoelens online of praten over problemen ? Je kind voelt zich gehoord en begrepen.


Een volgende keer zal je kind eerder met problemen naar je toe komen. En daardoor kan je je kind makkelijker helpen als dit nodig is. Maar praten over gevoelens is ingewikkeld. Maar dit is erg lastig te bereiken als één van de partners gesloten(er) is en dus moeite heeft met het praten over gevoelens. Hoe ga je daar dan mee om?


Wat is een goede oefening voordat ik met mijn partner ga praten ? Het gebeurt maar al te vaak dat praten met elkaar binnen een relatie, moeilijk is. Soms praten de paren als jaren niet meer met elkaar over belangrijke zaken of persoonlijke onderwerpen. Ik zie het zo niet meer zitten met mijn man.


Praten over mijn problemen

Waar wil je over praten ? Al jaren lopen we tegen dezelfde problemen aan. Ivm herkenning beschrijf ik liever niet waar die over gaan. Als ik erover begin wuift ie het weg.


Hey allemaal alweer een poos geleden, Ik hoop dat t goed met julie gaat Wat ik dus wou melden is dat ik nu helemaal vastloop ik heb officieel besloten dat ik nooit meer met mensen over mijn problems ga praten iedereen heeft mij laten vallen al maar dan ook alle vertrouwen is weg en mensen zeggen dan je moet praten met iemand die je vertrouwd ja het punt is die heb ik niet ik kan dus met. FM sprak met hem over openstellen, oftewel: openuppen. Als je praat over je problemen , verwerk je ze beter. Sommige mensen praten altijd over zichzelf om een inventaris te maken van hun eigen problemen.


Ze vragen niet om hulp en zullen ook geen advies van je aannemen. Ze gaan er gewoon vanuit dat jij je begripvol naar hen op zult stellen. Ik probeer de balans te vinden, maar iedereen bij ons in huis heeft het er heel moeilijk mee en aandacht vragen of met mijn problemen boven tafel komen voelt dan alsof het niet belangrijk is of dat ik er anderen ook mee lastig val. Elke druppel is een druppel te veel voor iedereen, maar zij wil er niet over praten.


Om spijt te voorkomen is praten goed. Om te voorkomen dat de emoties voor grote problemen in de relatie gaan zorgen. Wil jij mensen begeleiden bij het onder controle krijgen van hun emotionele achtbaan?


Praten over mijn problemen

Kijk dan bij de opleiding Relatiecoach. Ik zal duidelijk zijn, t gaat niet lekker hier in t huwelijk (jaar). Het gaat dus volledig mis met de communicatie tussen beiden. Meer info over mij ☟☟☟ Abonneer op iNowie, hét entertainment. Terwijl praten juist belangrijk is!


In vragen leggen we uit waarom praten zo belangrijk is. Met wie moet ik praten over de problemen van mijn kind? Ik had mijn oudste zoon op 16-jarige leeftijd. Doordat mijn zelfbeeld positiever is geworden en ik mij meer welkom voel op de werel lukt het mij nu ook makkelijker om te praten over mijn problemen. Ik heb niet meer het gevoel dat ik mensen echt tot last ben als ik eerlijk ben over mijn problemen.


Praten over mijn problemen

Ik heb ervaren dat mensen het fijn vinden als je ze vertelt waar je mee zit. Dit blijkt uit onderzoek van het Verwey Jonker Instituut naar de effecten van peer education op psychische problemen van jongeren op de middelbare school en op het mbo. Het Algemeen Maatschappelijk werk (AMW) van Sterker sociaal werk biedt hulp aan iedereen van o tot 100-plus jaar in de brede regio Nijmegen. Je gaat met een Maatschappelijk werker in gesprek over de problemen die je ervaart.


Dit kunnen geld- of gezondheidsproblemen zijn, maar ook vragen over gezinsrelaties en seksualiteit. Zelf zal ik niet snel hulp vragen. Ik heb het gevoel dat ik dan mensen zou kunnen storen. Heb je mensen waarmee je kunt.


Met mijn vriend kan ik wel goed praten over problemen , als er iets is zeg ik het gewoon gelijk, ik ga niet op een goed moment voor zown gesprek wachten maar zeg het dus gewoon wanneer het in me opkomt en ik met hem alleen ben ofzo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts