dinsdag 29 september 2015

Ik wil niet meer samenwonen

Als het niet werkt, dan werkt het niet. Maar in de meeste gevallen blijkt na een paar maanden dat hij niets anders meer wil. En als hij toch niet meer wil samenwonen , dan kan hij er gewoon uit stappen. En voor bonuspunten, heb ik de volgende tip voor je.


Sinds een paar jaar weten mijn man en ik dat hij het syndroom van Asperger heeft. Sinds de diagnose valt heel veel op zijn plaats in onze lange moeizame relatie. Ik wil liever niet samenwonen.


Sinds anderhalf jaar heb ik een vriend die vijftig kilometer van mij vandaag woont en ook twee inwonende kinderen heeft. Ik begrijp dat u hier teleurgesteld over bent. Aan de andere kant zie ik niet goed hoe u dit kunt tegenhouden. Uw vriendin heeft er kennelijk geen zin meer in, ze verlangt terug naar haar onafhankelijkheid of wat dan ook. Ik was jong en naïef toen ik de eerste keer ging samenwonen.


Ik wil niet meer samenwonen

Ik was net afgestudeerd en het leek mijn vriend en mij goedkoper om samen te gaan wonen in dat grote huis waar zijn studiegenoten net waren vertrokken. Wil jij graag samenwonen met jouw vriend? Laat je door de antwoorden van deze mannen dan vooral niet afschrikken, maar vraag jouw liefje hoe hij er over denkt.


Uiteindelijk telt toch alleen zijn. Het moet van beide kanten goed voelen, en soms heeft dat even tijd nodig Iemand dwingen om te gaan samenwonen werkt op de lange termijn niet heb ik gezien in mijn omgeving. Lekker je eigen huis en je eigen privacy op momenten dat je daar behoefte aan hebt. Mijn vriendin Christine (53) is op kamers gegaan. Na vijftien jaar samenwonen had ze er genoeg van.


Ondanks miljarden ruzies over de taakverdeling in huis kwam het huishouden nog steeds op haar neer. Meer daarover vind je bij Wat als ik ga scheiden en bij Wat als ik bijna met pensioen ga. Arbeidsongeschiktheid Voor je arbeidsongeschiktheidspensioen is samenwonen niet van invloed. Overlijden Ook hier is het belangrijk om te weten of de persoon waarmee je samenwoont, wordt gezien als je partner. Begrijp me goed: ik wil u het samenwonen helemaal niet afraden, ik wil u alleen waarschuwen voor eventuele problemen.


Veel ouders van een stiefgezin realiseren zich dit namelijk niet als het vóór die tijd met alle partijen goed gaat. Het kan heel goed gaan, maar het kan ook een tijd vol spanningen zijn. Ik (77) wil gaan samenwonen met vriendin (78), in mijn huis. Zij woont in een andere gemeente, heeft daar een eigen huis en blijft daar ook ingeschreven.


Ik wil niet meer samenwonen

Maar die kleintjes wil ik niet meer hier hebben. Ze groeten niet , ze eten mijn eten niet en ze willen me brutaliseren in mijn huis. Ik heb der opgedonderd ja. Ik ga samenwonen Wat kan ik regelen in een samenlevingsovereenkomst? Het is niet alleen mijn huis.


De wet geeft geen verplichte onderdelen. Voor fiscaal partnerschap en het partnerpensioen eisen de belastingdienst en de pensioenfondsen wel dat u een zorgplicht naar elkaar belooft. We wonen een goed half jaar samen en ik begin een zekere vrijheid te missen.


Zij blijft voor mij de meest bijzondere vrouw die ik al tegenkwam en ik houd nog steeds van haar, maar ik wil liefst terug naar de situatie van vóór het samenwonen. Ik zie hem ongeveer dagen in de week. Wil nog niet samenwonen omdat ik er dus nog niet klaar voor ben, misschien wel soor van bindingsangst, maar het voelt gewoon niet goed. Ik vind inderdaad ook dat hij het van mij moet accepteren, hij weet heus wel dat ik van hem hou, dat maakt het voro mij juist weer moeilijker vind ik.


Wij hebben nu een lat relatie. Ik ben jaar en mijn partner 65. Ook na ons trouwen willen we dit zo houden. De SVB vindt echter dat je toch alleen recht op de aow van samenwonenden. Dat hij niet wil dat je meebetaalt vind ik niet meer dan netjes.


Waarom zou je moeten meebetalen aan een appartementje dat officieel niet van jou is? Ik zou het eerder raar vinden als hij wel verwacht dat je er alsnog aan meebetaalt, ook al wil hij niet samenwonen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts