maandag 7 september 2015

Niet over je heen laten lopen werk

Je hebt het vast al eens gehoord in je omgeving: ”Weet je , je moet niet zo over je heen laten lopen ! Je weet dat ze gelijk hebben, en je hebt geen flauw idee wat je eraan kunt doen. Aan de ene kant vind je het misschien eng om je grenzen aan te geven, om ineens steviger uit de hoek te komen. Over je heen laten lopen : iets wat u ook vaak laat gebeuren?


Niet over je heen laten lopen werk

Wellicht dat dit artikel u inzicht kan geven in het hoe en waarom. We noemen een aantal situaties waarbij mensen over. In plaats van aan de kant geschoven te worden omdat “ze niet over zich heen moeten laten lopen ”, horen we het liefst dat er op ons vertrouwd wordt.


Dat onze inzichten, wensen, behoeftes, ons hele zijn er ook toe doet. Gewoon omdat je het niet kunt opbrengen om tegen iemand in te gaan op een bepaald moment. Je kan en durft het niet.


Niet over je heen laten lopen werk

Je vraagt jezelf af of jij dit kunt veranderen! Dus op het moment zelf er iets over zeggen of het gewoon laten. Achteraf gepraat heeft heel weinig zin in mijn mening.


Ik vind dit niet echt situaties waarbij ik denk goh, die laat over zich heen lopen. Hoe dan ook, je moet laten merken aan je medewerkers en je leidinggevenden dat het niet oké is dat ze over je heen lopen. Zien ze het niet uit zichzelf, dan wordt het tijd dat jij het ziet en een signaal geeft. Spreekwoorden en gezegden over Lopen.


Niet over je heen laten lopen werk

Zoals te gek om los te lopen. De betekenis staat meteen onder het spreekwoord. Bijvoorbeeld op het werk wil je laten zien dat je je werk goed aankunt. Hoogbegaafde kinderen hebben over het algemeen een grotere woordenschat en kunnen daardoor hun wensen ook beter verwoorden. Ik ben de volwassene, ik weet het beter dan jij.


Ik geef je vandaag tips 1. Mag ik even over je heen lopen ? Natuurlijk bedoel ik dit niet letterlijk (gelukkig niet ), maar zo voelt het misschien soms wel voor je. Voor mij tenminste af en toe wel. En dan denk je misschien: wat is dit nu voor titel, helemaal als je al moeite hebt om grenzen te stellen. Het is namelijk heel rot als mensen over je grenzen heen gaan! Waarom zou je het keer op keer - laten gebeuren- dat anderen voortdurend over JOUW grenzen heen gaan?


Laat niet over je heen lopen ! En je hebt zijn duivelse plannetjes over je heen laten komen. Je hebt toegelaten dat hij je gezicht in het stof wreef. Je liet hem helemaal over je heen lopen. Je bent helemaal geïntimideerd door zijn machten en krachten. Bovenstaande voorbeelden kunnen ons stress opleveren waardoor wij over de niet zichtelijke persoonlijke grens heen gaan.


Wij lopen ons zelf voorbij, of laten over ons heen lopen terwijl wij dit ons zelf laten gebeuren en ons zelf dit aandoen. Hier kun je de vergelijking maken met het tuinhek. Heb je al eens aan een cursus assertiviteit gedacht ? Zou misschien echt iets voor jou zijn.


Ik hoop dat je er iets aan hebt. Lopen als een muis in een meelton (=onrustig heen en weer lopen ) Lopen alsof men een lantaarnpaal heeft ingeslikt (=erg stijf, houterig lopen ) men kan een paard niet Lopend beslaan (=men moet er zijn tijd voor nemen) Men kan geen paard al Lopende beslaan. Ontdek dan hoe je je rug recht houdt, je grenzen aangeeft en niet meer over je heen laat lopen. Als het over je eigen kind gaat, laat je niet gemakkelijk over je heen lopen.


Hielenlikkers hebben sowieso weinig te zoeken in de muziekwereld. Ik kan stevig discussiëren over de uitkoopsom van een artiest of de plek die een festivalorganisator in gedachten heeft voor zijn line-up. Ben jij het zat dat je vriendinnen over je heen lopen ? Of durf je niets te zeggen als een klasgenoot een rotopmerking maakt? Hoog tijd om meer zelfverzekerd uit de hoek te komen en duidelijk te maken dat je niet met jou laat sollen. Raak met deze tips stap voor stap van jouw onderdanige houding af.


Vertalingen in context van over me heen lopen in Nederlands-Engels van Reverso Context: Ja kunt over me heen lopen zoals bij een vloerkleed. Je hebt zelf je lichaam in angst voor hem neergeleg vlak ter aarde, uit wanhoop. Re: Vandaag heb ik niet langer over me heen laten lopen.


Fijn dat je ander werk hebt, hoop dat je daar wel netjes behandeld wordt en dat je er plezier in hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts