woensdag 14 september 2016

De zin van een relatie

De zin van een relatie

Een tijdschrift met toegankelijke, maar diepgravende verhalen, bijzondere interviews met inspirerende mensen, karaktervolle columns, vrolijke tips en actuele achtergron met als gemene deler de liefde voor de tweede helft van ons leven. Wat mannen denken over relaties, maar wat je nooit van ze zult horen. Hoe een nieuwe relatie hun oren doet klapperen, ook als ze beginnende zijn op de datingmarkt.


De ergste angst van een man met betrekking tot een relatie. Hoe je hem helpt die angst te overwinnen, en wat je daarvoor terugkrijgt. Een time-out heeft geen zin als… Veelal is een time-out niet de juiste manier om tot de keuze te komen om wel of niet door te gaan met een relatie.


Op de VROUW-redactie krijgen we regelmatig vragen van lezers binnen over een gebrek aan intimiteit in hun relatie. Tijd om hulp van een expert in te roepen! Soms beland je in een relatie op een punt waarop jullie relatieproblemen te erg lijken te worden. Een van jullie is vreemdgegaan, jullie maken veel ruzie, jullie hebben geen seks meer, of jullie kunnen niet goed met elkaar praten.


In dit artikel leer je over veel voorkomende relatieproblemen en hoe je ze kunt oplossen. Dit wil niet zeggen dat het in een relatie alleen maar om sex draait. Maar het is in mijn ogen wel een onmisbaar deel. Als sex geen onderdeel van een relatie zou zijn zou ik net weten waarom ik al die ellende over me hen zou halen als er geen eens sex tegen over staat. In het begin van een relatie zijn de partners vaak nog tot over hun oren verliefd.


Meestal hebben beiden dan veel zin om met elkaar te vrijen. Pas als de verliefdheid afzwakt wordt duidelijk dat ze verschillende behoeftes hebben. De één wil vaker vrijen dan de ander of er bestaan verschillende behoeften in de manier van vrijen. Het is dan zaak de situatie eerst duidelijk in kaart te brengen en de persoon in kwestie te helpen om tot nieuwe inzichten te komen.


De zin van een relatie

Uiteindelijk moet er samen gezocht worden naar de oorzaak van de problemen en ontdekken of er ook daadwerkelijk sprake is van een toxische relatie of dat er iets anders aan de hand is. Ik wil scheiden maar ik durf. Koppels die helemaal geen seks hebben, verliezen vaak de passie in de relatie.


Het kan zijn dat één van de twee de zin verliest. Als je wilt weten wat je dan moet doen, klik je op dit artikel. In de ideale situatie hoefde jij niet die eerste stap te zetten, maar het is goed om je ego in situaties als deze aan de kant te kunnen zetten.


De zin van een relatie

Is er een ideale fase in een relatie ? Ook al spreekt de verliefdheidsfase bij veel mensen het meest tot de verbeelding, binnen elke fase in je relatie kan je gelukkig zijn. Je goed voelen in je relatie hangt vooral af van de basiselementen die noodzakelijk zijn voor goede relaties. Het team van OkCupid – wiskundigen van Harvard – distilleerde de drie cruciale vragen uit een lijst van 275.


Je zou dus zeggen dat we niet van onze geliefde kunnen afblijven – maar de praktijk is vaak anders. En er is altijd de optie om te stoppen met de relatie en een dochter van met een scheiding te confronteren die wat mij betreft de reden is dat ik nog bij mijn vrouw ben. Ik heb al een andere relatie achter de rug met twee kinderen en wil het niet nog een keer meemaken dat ik de volledige opvoeding mis.


Ik maak mijn tijd hier dit keer wel vol. Dat is de zin van het bestaan volgens de supercomputer. Helaas kunnen we hier weinig mee! Toch is het een vraag die velen van ons bezighoudt: ‘Waarom zijn we hier?


Wat is het doel van mijn leven? Omdat ik helaas geen ½ miljoen jaar de tijd heb voor een goed antwoor heb ik minuten nagedacht. De zin of onzin van een versiercursus Geen idee meer waar ik het las, maar iemand zei totaal niet te geloven in die cursussen en workshops ‘hoe versier ik een vrouw’. Deze persoon (vast een gedragspsycholoog) was van mening dat zoiets niet te leren viel.


Of ze goed genoegd zijn om van gehouden te worden. De veiligheid van een intieme relatie brengt ons behalve in contact met het verlangen naar die verbondenheid ook in contact met de pijn van het gemis ervan en de angst het niet waardig te zijn. Wat ons vervolgens weer kan doen sluiten (als we dit mechanisme niet kennen!).


Veilighei schuilen bij de ander, is een van de drie grondmotieven om een relatie aan te gaan. Dit is het tweede domein waarbinnen je wat merkt wanneer het moeilijk gaat in de relatie. In een vruchtbare, plezierige relatie weten partners dat ze kunnen schuilen bij de ander als ze het zwaar hebben of wanneer er gevaar dreigt.


Relaties zijn in het begin vol passie en worden daarna steeds intiemer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts