woensdag 30 november 2016

Daten met iemand die depressief is

Je vindt het misschien sowieso al lastig om zomaar een gesprek aan te knopen met iemand , laat staan met een potentiele partner. Je hoeft je toch niet helemaal weg te cijferen omdat je vriendin depressief is. Dating iemand met depressie: waarschuwingssignalen die u niet kunt negeren Inhoud Voordat je aannames doet over de gevoelens van je partner, moet je er rekening mee houden dat je misschien een relatie hebt met iemand met een depressie en er geen controle over hebt. Overweeg je om met iemand met een depressie te daten ? Als dat zo is, zijn hier alle waarheden die u moet weten over dating, depressie en relaties.


Daten met iemand die depressief is

Wanneer je aan het daten bent met iemand die emotioneel onbeschikbaar is dan kun je merken dat jij een stuk meer energie in de relatie stopt dan de ander. Vaak voel je dit onbewust wel aan, luister naar je onderbewustzijn. Jij hoeft je niet voor te doen alsof jij altijd relaxt en meegaand bent, doei! Weet dat iemand die depressief is aan een ernstige stemmingsstoornis lijdt. Mocht je jezelf ook wanhopig gaan voelen, besef je dan dat voortkomt uit de donkere bril waar de ander door kijkt.


Bespreek het eventueel met gezonde mensen in je omgeving om jezelf weer te kalmeren. Omgaan met een depressieve partner. Iemand met een depressie heeft een slechter geheugen en moeilijke concentratie doordat depressie het gedeelte van het brein dat herinneringen opslaat beïnvloedt. Hij of zij is in zichzelf gekeerd en heeft nog maar weinig oog voor wat jou bezighoudt. De partner van iemand die depressief is zal in veel gevallen veel moeten slikken en zich aan moeten passen aan de partner.


Met als gevolg dat je dus zelf ook niet meer het zonnetje in huis kunt zijn. Het is van de veelgestelde vragen die ik krijg. Maar eerst geef ik je vanuit mijn ervaring, en wetenschappelijk onderzoek, de zeven redenen waarom een man niet met je wil daten. Een flinke verrassing dus.


Inmiddels ben ik 5x naar iemand geweest die IEMT (eten movement) heeft gedaan. Dat heeft me al wel wat gebracht: minder last van dat eeuwige hele sterke gevoel van schuldgevoel dat ik altijd met me meezeulde bijvoorbeeld. Nu ga ik door met een GGZ-traject hopelijk, om te zien of er een diagnose gesteld kan worden voor mijn gedachten en gedrag. Ik krijg regelmatig berichten van vrouwen die beginnen met : “Ik wil het uitmaken, maar…” Waarop er allerlei verschillende redenen kunnen volgen. Waarom het op dit moment niet slim zou zijn.


Ik begrijp het volkomen. Hij is (of was) iemand die je leuk vindt. Waar je veel tijd mee hebt doorgebracht. En waar je toekomstplannen mee had gemaakt.


De jongen die je date verdiend iemand die het wel aan kan en hem kan ondersteunen zonder er zelf aan onder door te gaan. Zegt niets over jou, alleen dat je je grens goed kent. Steeds vaker hoor je dat iemand depressief is of een burn-out heeft. Zo gek is dat helemaal niet met de druk die tegenwoordig op iedereen staat. Wanneer iemand neerslachtig is, is het best lastig om diegene op te beuren.


Toch is er een aantal dingen die je kunt doen voor iemand die depressief is. Meet je huidige niveau van stress, angst, depressie en burnout online met onze gratis online zelftest! Ze heeft iemand nodig die haar op de eerste plek zet, nadat ze zo lang onderaan iemands lijstje heeft gestaan. Het beeld van iemand met een depressie wordt vaak gedomineerd door het cliché van een triest persoon die in een hoekje verscholen zit en niet meer in staat is om plezier te maken.


Degene heeft dagen of momenten of weken waarop kleine dingen al te veel zijn, waarbij de dagelijkse handelingen al meer kosten je dan ze kunnen dragen. Het zal dus echt wel gebeuren dat je een tijd lang weinig contact met diegene he. Hieronder staan dingen die je nooit tegen iemand met Borderline mag zeggen, geschreven door iemand met Borderline. Ik zou nooit een vrouw met Borderline willen daten , ze zijn veel te. Met je huisarts, met je psycholoog, met je psychiater (als je die hebt), met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of meemaakt als jij, met iemand die je vertrouwt.


Daten met iemand die depressief is

Praten over hoe je je voelt en over je depressie is moeilijk, maar er zullen mensen zijn die zich in je herkennen – en dat is soms al genoeg om kracht uit te halen. Samen leuke dingen doen. Waar ik eens mee kan overleggen voordat ik een beslissing moet nemen. Waar ik lief voor kan zijn, met wie ik kan genieten van de leuke dingen in het leven.


Als jullie al langer aan het daten zijn dan een paar jaar en nog altijd niet verloofd zijn , is de kans reëel dat dit er nooit van zal komen. Zich engageren in een relatie is belangrijk. Mensen zullen vaak allerlei excuses verzinnen om zich maar niet definitief met iemand te moeten settelen. De depressie heeft gewonnen en ik kan niks anders dan mij hier aan over geven. Niet alleen ik heb hier last van maar mijn hele omgeving.


Het valt simpelweg niet uit te leggen hoe het voelt om depressief te zijn aan iemand die dat nooit heeft meegemaakt. Ooit heb ik gedate met een jongen die depressief suïcidaal was. Ik merkte er niets van totdat hij er eerlijk over was. Als jij bevriend bent met iemand die zelfmoord heeft proberen te plegen, dan zul je je waarschijnlijk zorgen maken om je vriend. Het beste dat je kunt doen, is je steun en zorg aanbieden.


Je bent de liefde waardig van iemand die het beste met je voorheeft. Hopelijk gaat het beter met je, sinds de post al een tijdje terug is gemaakt. Je post is zo oprecht en detaile dat niemand er op reageerde deed me echt wat. Het lijkt me wel fijn om te kunnen praten. Normaal gesproken laten we verschillende mannen aan het woord in het Mannendossier.


Deze week doen we het echter anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts