maandag 31 juli 2017

Alleenstaande vader en werk

Alleenstaande vader en werk

In bijna een vijfde van de gevallen ging het om alleenstaande vaders. Peter van der Leek (36) is een van deze vaders. Zijn drie kinderen van en jaar wonen bij hem. Daarnaast werkt hij uur per week als programmeur bij een IT-dienstverlener. Hoe combineert Peter als alleenstaande vader de zorg voor zijn kinderen met zijn werk ? Newsner biedt je het nieuws die oprecht belangrijk is voor je!


Eenmaal je jezelf voorbij die slopende echtscheiding hebt gesleur begint het leven van de alleenstaande ouder. De ene kijkt er reikhalzend naar uit en wil dolgraag op haar eigen benen staan en de andere heeft haar twijfels en is bang dat ze het niet zal kunnen rooien. Vader of moeder zijn is een van de meest geweldige ervaringen in je leven.


Ik ben nu bijna jaar een alleenstaande ouder en heb zowel voltijd als deeltijd in de particuliere en publieke sector gewerkt. Volgens de eenouderorganisatie, Gingerbread ben ik niet de enige eenouder. Het aller belangrijkste als alleenstaande ouder is natuurlijk dat je kindje nog steeds nummer is. Laat het dit ook merken en probeer je werk hierop in te passen.


Alleenstaande vader en werk

Helaas heb je nu geen back-up wat de opvoeding en het huishouden betreft, maar dit wil niet zeggen dat u nu enkel en alleen vader of moeder dient te zijn! Ik ben alleenstaande moeder woon samen met mijn zoon en studeer een hbo opleiding heb ik ook recht op deze ouderkoritng? En daarnaast zitten er ook een aantal haken en ogen aan de berekening. Soms is er geen huurtoeslag mogelijk omdat sociale sectorwoningen niet voor het oprapen liggen.


Dus nee, zou ik bijstand ontvangen, zou ik beslist weer aan het werk willen. Toch had hij als alleenstaande vader geen makkelijke start. Ik had geen baan, geen diploma en ook nog schulden uit een vorige relatie, vertelt hij. En dan ga ik weer studeren of aan het werk. Zit je met je inkomen in de eerste belastingschijf van procent, en werk je, dan levert deze belastingaftrek je toch mooi € 83per jaar op.


Alleenstaande vader en werk

Ben je een alleenstaande ouder? Of dat nu bewust is of een gevolg van een (echt)scheiding of na een overlijden, hier vind je informatie over hulp en ondersteuning, wetgeving en organisaties voor alleenstaande ouders. Als alleenstaande moeder (onbewust) heb ik de zorg over mijn dochter.


Er is geen vader in beel en helaas (overleden) ook geen familie. Bent u een alleenstaande ouder en krijgt u inkomensondersteuning vanuit de bijstand? De overheid wijzigt namelijk de Wet Werk en Bijstand (WWB). De WWB komt te vervallen en gaat over in de Participatiewet. Heffingskorting alleenstaande ouder met werk Ik ben een alleenstaande moeder, mijn vriend is vorig jaar vertrokken.


Ik werk bij een internationaal bedrijf. Ja, voor u zijn er diverse heffingskortingen, hieronder een opstelling en een korte toelichting. Heb ik recht op speciale heffingskortingen? Naast alle zorg voor de kinderen, het huishouden, je werk en alle andere verplichtingen is het heel lastig om de tijd te vinden voor het zoeken van een leuke date. Daarom geven we jou als alleenstaande vader hieronder enkele handige tips wanneer je wel een.


De voorwaarde dat alleenstaande ouders altijd vier of acht dagdelen beschikbaar moeten zijn voor arbei is in strijd met de Wet werk en bijstand. Alleenstaande ouder niet altijd aan het werk. Nieuwe leven als alleenstaande vader. Geen werk , geen inkomen, een maanden oude baby met een klompvoet en de nodige zorgen, twee oudere kinderen die vol vragen zaten.


Met veel hulp van instanties heb ik die periode rond kunnen breien. Een uitkering bij de sociale dienst aangevraagd en zo, alles zo snel mogelijk op de rit getrokken. Een alleenstaande moeder die de hele week werkt voor haar geld en dus van huis is, krijgt onder aan de streep maar een paar honderd euro meer dan een bijstandsmoeder.


En zij mag niet naar de voedselbank, krijgt geen gratis kleding ofeen bijdrage van de gemeente voor ziektekostenverzekering et cetera.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts