vrijdag 10 juni 2016

Ervaringen uit depressie gekomen

Ervaringen uit depressie gekomen

Hallo Cora, mijn ervaringen zijn ongeveer gelijk aan wat jij hier verteld. Maar voordat we daar achter kwamen, was ons tweede kind onderweg en kon ik geen medicatie krijgen. Om uit een depressie te komen is het belangrijk dat je erkent dat je depressief bent en hulp zoekt bij je huisarts.


Ervaringen uit depressie gekomen

Hij of zij weet welke hulp het beste bij je past en hoe je leert omgaan met depressie. Een depressie kan zich ook uiten in lichamelijke klachten zoals oververmoeid voelen, slechte eetlust, verminderde seksuele gevoelens. Door een depressie kunt u in een negatieve spiraal terechtkomen. Negatief denken en handelen lokt meer negatieve ervaringen uit en versterkt het negatieve patroon waar u in bent terecht gekomen. Zoek lotgenoten die me kunnen steunen of tips geven alles mag niks moet.


Ook via Whatsapp is het mogelijk ervaringen uit te wisselen of gewoon leuk contact. Welkom op dit forum Wim. Medicatie is altijd lastig, zeker omdat we er soms zo afhankelijk van zijn. Ik leer veel over mijn depressie.


Ik noem het in die tijd ook bewust mijn depressie omdat iedereen weer een andere vorm van depressie heeft en deze anders ervaart. Op een zondag ga ik met twee vriendinnen winkelen. In de menigte voel ik me niet goed en ik onderdruk mijn angstige gevoelens. Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor depressie.


Ik ben jaar em zit in een depressie bij ggz zeiden ze dat dit hielp en alles ik voelde me alleen maar erger en maakte me kop gek ik ben er mee gestopt en voel me nog beter. Traumatische of schokkende ervaringen. Nare gebeurtenissen uit het verre of recente verleden zijn een risicofactor.


Ik zoek lotgenoten die net als ik een zeer ernstige depressie hebben, wil graag ervaringen delen. Uiteindelijk bij een psychiater terecht gekomen die mij mijn seroxat liet afbouwen. Het gaat niet vanzelf en ook ik val nog wel eens terug.


Maar als je uit de put wilt komen dan kom je er ook uit. Je hebt er zelf de sleutel voor in je hand en met Interapy leer je die sleutel ook gebruiken. Met Interapy heb ik ook geleerd dat er zonder dalen geen bergen zijn. Na doorverwijzing terecht gekomen bij deze therapie.


Ik vind het prettiger om te schrijven dan om te praten en ik kon meteen terecht i. Hersteld maar nooit meer de oude. Nathalie Kelderman, directeur depressievereniging, vertelt in dagblad Trouw over haar herstel. Op veel levensgebieden zijn door de depressie gaten geslagen: innerlijk leven, werk, sociaal leven, relatie en hobby’s. Nog erg veel gaten in mijn lange termijngeheugen, concentratieverlies en wat cognitieve stoornissen. Buiten zijn, beweging, een ritme, een doel.


Dit zijn allemaal dingen waardoor je je over het algemeen beter voelt, en dat draagt bij aan het uit je depressie komen. Ik heb jaar geleden een depressie gehad en ben daar met therapie en anti-depressiva uit gekomen. Ik ben de anti-depressiva blijven slikken totdat ik jaar geleden dacht dat ik wel zonder kon.


Ik ben een jaar aan het afbouwen geweest, ik had de pillen wel bijna jaar geslikt. Lifstyle( uiteten, dagjes uit , cosmetica, schrijven, lezen enz)-Relaties-Gezondheid( sporten, koolhydraatarm dieet, een positieve mindset etc)-Spiritueel( liefde voelen) Schrijven is blijven en ik geloof daar ook in. Gebruik ervaringen uit het verleden Als u al eerder een depressie heeft geha is goed om voor uzelf na te gaan hoe deze toen is ontstaan en hoe u er weer uit bent gekomen. Misschien kunnen de dingen die u toen geholpen hebben, nu weer goed zijn om te doen. Toch doorgaan, doorbijten….


Het is absoluut niet iets waar je je voor moet schamen, integendeel. Open zijn over mijn depressie en over jouw depressie (als je dit herkent) zorgt juist dat het er mag zijn en dat het oké is. Ik vertel je hoe ik weer liefde heb kunnen voelen en uit mijn depressie ben gekomen.


Zij heeft me aan de hand van psychotherapie en medicatie geholpen om mijn leven stukje bij beetje weer op te pakken. Zo ben ik uit de depressie gekomen , zijn mijn angst- en de-realisatieklachten grotendeels verdwenen, is de band met mijn familie en vrienden verbeterd en heb ik alsnog mijn studie met mooi resultaat kunnen afronden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts