woensdag 22 juni 2016

Partner loopt over me heen

Ik heb laatst iemand in mijn omgeving moeten uitleggen dat het niet normaal is als je ex- partner tegen je schreeuwt en je uitscheldt. Zij was er zo aan gewend dat ze het niet meer serieus nam. Wanneer hij moet haasten om hun dochter naar school toe te brengen, doordat hij volgens haar zelf de verkeerde prioriteiten heeft gestel raakt hij boos, gefrustreerd en schuift de schuld van zich af. Maar dat uit zich in hun relatie.


Resultaat: zij voelt zich schuldig. Mijn man walst gewoon over me heen. Het opvoeden van een kind is best lastig! Daarnaast ga ik naar een lunch met Annic ten Duis met allemaal mama vloggers, ga ik eten bij The Jane.


Dan zou het me niets verbazen als je steeds meer begint te dromen van een vrijgezel leven. Hoe die dromen eruitzien, verschilt van persoon tot persoon. Laat je ook regelmatig over je heen lopen?


Partner loopt over me heen

Over je heen laten lopen: iets wat u ook vaak laat gebeuren? Wellicht dat dit artikel u inzicht kan geven in het hoe en waarom. We noemen een aantal situaties waarbij mensen over zich heen laten lopen.


U was van plan iets te gaan doen dit weekend. Re: Paard loopt soms wel eens over mij heen. Jij had namelijk, voordat je boodschappen wilde gaan doen, een perfect programma voor die dag in gedachten. Je wordt er chagrijnig van en reageert al jouw frustraties diezelfde avond vervolgens af op jouw eigen partner. Klinkt alsof je er toch nog niet helemaal klaar voor bent om te vertrekken omdat je nog aan het analyseren bent.


Je moet nog ff de knop ook omzetten: en nu is het klaar en laat ik me niet meer zo behandelen. Ipv te stoppen loopt hij gewoon door, plet me tegen de staldeur omhoog om me vervolgens te vloeren door op mijn beide hakken te staan. Vervolgens loopt hij gewoon door over mij heen.


Ik flipte volledig en laat hem weten dat het niet de bedoeling is. Ik zie het zo niet meer zitten met mijn man. Al jaren lopen we tegen dezelfde problemen aan. Ivm herkenning beschrijf ik liever niet waar die over gaan. Als ik erover begin wuift ie het weg.


Partner loopt over me heen

Weet je, ik word er een beetje moe van dat je over me heen loopt. Een structuur die twee locaties met elkaar verbindt en ervoor zorgt dat een vervoersroute over een obstakel in het terrein heen loopt. Als mensen “ over zich heen laten lopen” is dat meestal uit angst voor afwijzing door de anderen. Zij sloven zich uit om de aanvaarding en de goedkeuring van anderen te krijgen. Zij zijn bang om “mensen te kwetsen” omdat ze bang zijn niet aanvaard te zullen worden.


Onze situatie is op dit moment zeer slecht, dagelijks ruzie, waarbij ik van alles over me heen krijg, het is toch mijn schuld. Ik heb al gesprekken gevoerd met BMW, psycholoog en psychiater, omdat ik dacht dat het werkelijk bij mij lag. De invloe die een partner met een burn-out op je relatie heeft, wordt vaak onderschat.


Daarom besteden we hier aandacht aan de partner en geven we tips over wat je wel en beter niet kunt doen. Laten we wel meteen duidelijk zijn: De verantwoordelijkheid voor het herstel ligt primair bij je partner. Wat mijn persoonlijke ervaring is, zowel uit mijn eigen leven als in het contact met de mensen waarmee ik werk, is dat het gaat om kleine stapjes, en jezelf de tijd gunnen. Voor zover ik het om me heen zie, is het een zaak van kleine stapjes maken, week in week uit, maand in maand uit. Oordeel daarbij niet over je partner maar houd het bij jezelf.


Vertel wat je echt voelt. Echte gevoelens zijn simpel en direct en zeggen alleen iets over jezelf: ik ben bang, ik ben boos, ik ben gespannen, ik maak me zorgen. Als je een echt gevoel uitspreekt over jezelf, is de kans veel groter dat je partner het kan horen. Vooral in de laatste relatie was ik tot over mijn oren verlief maar helaas was dit niet insgelijk. Iedere avond na het eten, brengt Maarten zijn bord naar de keuken, zet nog wat spullen op het aanrecht en loopt dan naar de schuur.


Daar klust hij de rest van de avond. Totdat ik hem een aantal geheime trucjes leerde, om over zijn ex heen te komen. Ik heb er namelijk begrip voor dat het hem veel pijn heeft gedaan, net zoals ik het ook begrijp als jouw break-up nog vers in je geheugen ligt.


Het leven is veel te mooi om je tien jaar rot te voelen over iets waar je niets aan kunt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts