woensdag 26 oktober 2016

Ik voel geen liefde meer voor mijn man

Ik voel geen liefde meer voor mijn man

Tijdens het diner op de eerste avond kregen we het over onze mannen. Zij sprak zo vol liefde over haar echtgenoot dat ik ineens vreselijk geconfronteerd werd met het feit dat mijn gevoel voor Tom een heel andere kant was opgegaan. Dank jullie wel voor je woorden tranen lopen over mijn wangen. Ik doe zo mijn best maar inderdaad gevoelens laten zich niet dwingen. Ik ga morgen achter woonruimte aan en ik hoop dat het lukt.


Het voelt oneerlijk, zowel voor jou als voor je partner. Geen gevoelens meer voor mijn partner. Ooit was die liefde er wel, keek je naar elkaar door een roze bril. Was er dat warme, fijne. Hadden altijd de grootste lol en konden niet van elkaar afblijven.


Afgelopen jaar heb ik een rot zwangerschap geha een zware kraamtij mijn oma en tante verloren kort na elkaar en nu heeft mijn man aangegeven geen gevoel meer te hebben voor mij. Ik hoef niet perse eeuwig verliefd te zijn en vlindertjes in mijn buik te krijgen wanneer ik hem zie. Ik iŕriteer me aan alles wat hij doet hoe goed ik mijn best ook die om dat niet te doen. Hij doet ook niet zo veel zijn best om het positiever te maken.


Zo doet hij niets aan verzorging. Seks is voor mij geen noodzaak, eerder een verplichting. Ik ervaar dit alles als een gemis en afwijking en voel dat ik mijn man tekort doe. Ik heb reeds vele therapieën ondergaan, maar die hadden alleen succes wat betreft mijn eigen welbevinden. Beste Gert-Jan, Ik ben een vrouw van midden veertig, ik heb al jaar een relatie met mijn eerste vriendje (met wie ik ben getrouwd), heb drie kinderen (pubers) en een drukke baan.


Je wil ze niet te eten geven, het aantal mensen, mannen zowel als vrouwen, dat met dergelijke ervaringen en vragen wordt geconfronteerd. Ik voel me niet aangetrokken tot mijn man. Ik ben jaar, ruim jaar getrouw kinderen (- jr.) kleinkinderen. Ik heb niet meer de gevoelens voor mijn vrouw die ik ha ik hou niet meer van haar. Ik ga Jannie moeten laten gaan, wat zij van mij wil, kan ik haar gewoon niet geven.


Ik voel geen liefde meer voor mijn man

Diep in mijn hart wil ik met Jannie zijn en met Jannie blijven. Want ik verdien toch ook liefde in mijn leven? Mijn vrouw heeft geen liefde meer voor mij, dat is duidelijk. En wat ik voor haar voel is niet genoeg om man en vrouw te zijn.


Bedankt voor je artikel: je schrijft rechtstreeks in mijn hart, in woorden die ik niet voor mezelf kon vinden. Erg sterk om zo herkenbaar te kunnen formuleren! Ik ben een man met een lastig opgetrokken muur die voor mijn liefde staat gebouwd. Nou, nou, je bent zelf ook niet meer de jongste’, hoor ik jullie denken.


Klopt, dus ik zal het uitleggen. Veel mannen van mijn generatie worden nog graag vertroeteld en zullen na verloop van tijd met plezier hun sokken in mijn wasmand willen dumpen. Laat ik nou eens helemaal geen zin meer in die zorg voor een ander hebben. Ik vind dat de hele wereld moet weten hoe gelukkig jij mij maakt. En hou veel jij voor mij betekent.


Dit waren mijn tips als je met een man zit waar jij je niet meer tot aangetrokken voelt. Ik realiseer me dat het een frustrerende situatie is. En ik wens je veel succes bij het oplossen ervan. Zoals altijd mag je hieronder reacties achterlaten. Ik lees ze allemaal en als je een vraag plaatst, zal ik hem zo goed mogelijk beantwoorden.


Ik voel geen liefde meer voor mijn man

Misschien moet ik toch voor Jannie kiezen? Ik weet het gewoon niet. Maar ik moet heel snel een besluit nemen want anders raak ik Jannie voor goed kwijt. Het zijn dit soort berichtjes die mijn werk zo leuk maken.


Want na al die donkere jaren, Begint mijn leven op te klaren. Jij was en bent het telkens weer, Die mij erboven op helpt, keer op keer. Het is dan ook mijn liefde voor jou, Waar ik niet zonder leven willen zou.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts