woensdag 28 juni 2017

Kan gevoel voor iemand terugkomen

Kan gevoel voor iemand terugkomen

Al eerder heb ik geschreven over het thema dat mensen het gevoel voor hun partner kwijt kunnen zijn. Ze gaan er vaak al bijna van uit dat het feit dat hun gevoel weg is moet leiden tot het beëindigen van de relatie. Maar ik wil ook niet zomaar onze relatie van vijftien jaar weggooien.


Kan ik mijn gevoel voor haar nog terugkrijgen en hoe dan? Kan mijn gevoel weer terugkomen ? Deze vraag wordt mij tijdens een intake zo vaak gestel dat ik daar graag een artikel aan wil wijden. Het antwoord is ja, mits een koppel tenminste vijf vragen positief kan beantwoorden.


Vaak is het antwoord helaas ook nee. De vraag is, wil je er energie in stoppen om er achter te komen of je gevoel voor hem weer kan komen. Ik vind het ook zo verwarrend. Ik reageer alleen wel heel cool en kortaf. Heb geen zin meer in gesprekken met hem.


Kan gevoel voor iemand terugkomen

Hij computert alleen nog maar en rookt veel, is dus buiten. Kan liefde groeien of terugkomen? Ik ergerde me ook kapot aan hem en hadden veel ruzie. We zijn met ruzie uit elkaar gegaan, en de liefde ging weg of maakt eigen plaats voor haat.


Ik vond iemand anders en hij wist dat en zag ook dat ik veranderd was (was toen ook best jaloers) en zei dat hij wel op me zou wachten, maar ik voelde niets meer voor hem. Een bericht dat als donderslag bij heldere hemel kan komen. Kan het gevoel nog terugkomen of is het een reden om de relatie te beëindigen?


Je kunt over allerlei dingen praten die je relatie aangaan, maar hoeveel invloed heb je op het gevoel van je partner voor jou? Ik voel niets meer voor mijn partner, is een veelgehoorde klacht wanneer stellen bij ons aankloppen voor relatietherapie. Ooit was Het Gevoel (met hoofdletters) overvloedig aanwezig en nu lijkt de ander een vreemde voor je. Hoe kan dit gevoel plotseling weg zijn?


Over deze vraag is veel te zeggen. Er spelen verschillende aspecten een rol. Het gevoel is weg, kan dat nog terugkomen ? Vanwege allerlei problemen die we gedurende de laatste maanden met elkaar gehad hebben, heb ik mijn lat-vriend laten weten dat hij voor bepaalde kwetsende dingen die hij heeft gezegd excuses moet vragen, anders maak ik het uit. Een nogal onromantische uitleg over de liefde en het huwelijk.


In de verliefde fase van je relatie voel je je van top tot teen verbonden met elkaar. Ik weet dat ik hier niet op mag hopen en het los moet laten. Maar ik heb zelf op dit moment tot zeker het nieuwjaar absoluut geen behoefte aan iemand anders en ik het gevoel heb dat ik voor haar altijd een zwak zal houden, omdat ik nog nooit zoiets voor iemand heb gevoeld (Ik heb zelf al meerdere relaties gehad en ben jaar ouder dan mijn ex). Het is voor mij bijna niet mogelijk om een x wat leuks te doen, want of mijn vriend is er niet waardoor ik niet weg kan of ik ben te moe. Hij zei dat dit inderdaad eerder nooit zo tot hem was door gedrongen.


Nu ging dit op voor week weer helemaal opnieuw. Ik ben helemaal verdoof kan me niet schelen. In die tijd was het zo dat mijn gevoelens terug kwam na een tijdje en hoewel dus ik neem aan dat het deze keer zal dat weer, ik ben zo hopeloos.


Ik weet niet wat ik zou doen als het gevoel niet terug te komen. Pas toen kon ik accepteren en loslaten. Mijn vriend is mijn een en alles. Als ik een cijfer voor mijn huwelijk moet geven is het nu toch een terwijl het ook wel eens een is geweest.


The committee will meet at p. De commissie zal vanavond om 19. Ik wil zo graag dat het goed komt voor iedereen, dat is een beter leven, maar ik voel het niet. Ik pieker de hele dag door, maar dat brengt me nergens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts