woensdag 14 februari 2018

Ik moet niks recensie

Na Leven En Laten Leven van Hendrik Groen, waar we niet enthousiast over waren, hadden we zin in een wat luchtiger boek en deze van Lianne (van de blog en de podcast The Self Help Hipster) leek ons perfect. Al langere tijd ben ik een fan van Lianne haar werk, ze is op Instagram hilarisch en haar blogs lees ik al heel lang met veel plezier. Toen ik zag dat er een boek van haar hand verscheen was ik razend enthousiast. Helaas las ik Je moet (bijna) niks pas afgelopen juni uit, omdat ik het boek kwijt was geraakt door mijn verhuizing.

Zelf heb ik al aardig wat zelfhulpboeken gelezen, dus ik was een beetje voorbereid op ‘oja, wissik al, mja, leuk’. En ja, een deel van wat Lianne in Je moet (bijna) niks heeft neergepen weet ik ook al. Een aantal van de boeken die zij in haar boek tipt, heb ik ook al gelezen.

En toch vond zelfs ik het een enorm fijn boek. Zijn ouders vinden namelijk dat hij niks moet omdat hij al perfect is. Ik moet niks” is onze afstudeerdocumentaire aan de Nederlandse Filmacademie, onder regie van Lieke. Ik weet niks , ik wil niks , ik moet niks ’ In deze rubriek elk weekeinde een necrologie van iemand die recent is overleden. In JE MOET (bijna) NIKS leidt ze je rond in haar verhaal en de beginselen van zelfhulp.

Dit boek gaat over het belang van passief gedrag en negativiteit, de zin en onzin van The Secret, de balans vinden tussen willen en moeten, en Echte Liefde. Hij breekt zich de benen over lege drankflessen en overige troep in zijn onderkomen en weet niet hoe hij zijn leven weer op de rails moet krijgen. Amsterdam doe het niet! Spinoza als je dit ook stom vindt.

Ben jij een zelfhulpliefhebber? Dan is het boek Je moet (bijna) niks , geschreven door Lianne Keemink, echt onmisbaar in je boekenkast. Misschien ben ik niet helemaal de juiste persoon om dit boek te reviewen, want ik denk dat ik op heel veel vlakken best wel op Lianne lijk.

Ik moet niks recensie

Ik had op gegeven moment de hele plaatselijke bibliotheek uitgelezen, wil en moet heel veel van mezelf, ben goed in negatief denken en trek me veel aan van wat anderen vinden. Terwijl hoog boven mijn hoofd de wieken van een windmolen zoeven, denk ik aan mama. Ik probeer me voor te stellen hoe een leven zonder haar zou zijn.

Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Het is bijna niks , maar het is beter dan wachten. Ik moet niks laat zien wat er gebeurt als je puber niks moet Voor veel pubers klinkt het als hét Walhalla: niks moeten en alles mogen. Het resultaat is de documentaire Ik moet niks waarin Toebie (vernoemd naar Shakespeare’s “To be or not to be”) opgroeit van achtjarige jongen tot jongvolwassene.

Ik moet niks recensie

Het gezin verhuist vanuit Nederland naar een groot stuk land in Frankrijk dat door de ouders wordt omgedoopt tot The Happy Valley. Ik herkende mezelf vooral ‘ ik vind rust in mezelf als ik vakantie heb’, omdat ik school vaak hectisch vond en ik heel gestrest kon zijn (en ik uiteindelijk zelfs een burn-out kreeg tijdens mijn premaster.) Het punt dat John hier wil maken is dat je die excuses opzij moet gooien, hoe moeilijk ook, om op dit moment rust in jezelf te vinden. Voor je echt aan de slag gaat, zijn er nog een aantal dingen die je moet weten over het schrijven van recensies. Als ik een aantal reacties hier lees, dan snap ik wel waarom er zoveel middelmatige horror wordt uitgepoept met teveel nutteloze jumpscares. Er gebeurt niks , dus saai.

Er wordt gelachen in de zaal. Nu wordt de film alleen maar interessanter voor mij. Yes, een film die het aandurft om lekker onder de huid te kruipen. Tijdens het schrijven van de recensie moet je alles wat je over de roman en diens auteur weet naar boven halen. Vraag dit dus altijd na bij je docent als dit niet duidelijk is vermeld.

Ik moet niks recensie

IK MOET NIKS is een uniek kunstwerk inclusief elpee gesigneerd door het kunstenaarsgezin om met de opbrengsten Hobbit woningen, een natuurzwembad met permacultuur en een muziekstudio te bouwen in Frankrijk waar diverse culturen samengebracht kunnen worden. Ik moet niks ’’ is een coming of age-documentaire waarin Lieke Toebie ziet opgroeien van een achtjarige jongen tot een jong-volwassene binnen een alternatieve opvoeding. Toebie groeit op bij zijn ouders Cornelis en Natascha op een groot stuk land in Frankrijk. LAB: Ik moet niks de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten.

Ik heb nul interesse in Willem Holleeder en ‘de meest besproken misdaadzaak van de eeuw’, maar er is geen ontkomen aan. Gedeelten van deze pagina. Hulp voor toegankelijkheid. Ik zou maar netjes manier zegen dat ik wocom niks vind.

Sta al jaar in geschreven voor een ander huis. En we hebben ook de reden van verhuizen gezegt. Ik zal niet zeggen dat Van het Reve zich. Moet just niks collectie. Het moet helemaal niet met goud zijn maar het mag wel.

Medium getailleerd t-shirt in donker Bordeau.

Geen opmerkingen: