maandag 4 februari 2019

Ik vertrek 2019

We zien de voorbereidingen in Nederlan het emotionele afscheid van familie en de eerste stappen in het land van bestemming. Serie reportages waarin Nederlanders, die hun geluk in het buitenland gaan beproeven, gevolgd worden. We zien de laatste voorbereidingen in Nederlan het emotionele afscheid van vrienden en familie en de eerste onzekere stappen in het land van bestemming. Waarom en wat laten ze achter? In dit programma worden Nederlanders gevolgd die hun geluk in het buitenland gaan beproeven.


Om uiteenlopende redenen vertrekken steeds meer mensen uit Nederland. En dat is spannen want ze zullen het resultaat pas zien als ze geëmigreerd zijn. En dan is het te hopen dat de rustzoekende yogi ze weet te vinden én dat Lieke een goede gastvrouw wordt. Vanaf zaterdag maart zien we nieuwe emigranten die allemaal, op verschillende bestemmingen, hun droom gaan verwezenlijken.


Erik en Loes zijn echte Zweden fanaten en hebben een hotel aan éeac. Boers Vrijbuiters Marcel en Maybritte zijn wel klaar met Nederland. Ze werken de klok rond in hun eigen gevelreclame bedrijf en beseffen op een dag dat hun leven alleen maar daar om draait. Buschauffeur Remco (52) en huishoudelijk hulp Colinda (52) gaan de eerste glamping van Brazilië bouwen. Sjors en Lieke emigreren naar Bali om daar een surf- en yogaretreat.


Ik vertrek 2019

Tóch wist hij haar te overtuigen en zo kochten zij een kasteel met ruim kamers. In de aflevering werd het stel gevolgd gedurende hun emigratie naar Bali, maar volgens de twee is hun verhaal niet naar waarheid verteld in de aflevering. Ik heb gisteren je andere stukjes gelezen.


Triest dat nieuwkomers niet meer welkom worden geheten. Schrijf je hier in voor ‘ Ik vertrek ’, een nieuwe tv-reeks waarvoor VTM Vlaamse koppels en gezinnen zal volgen die hier alles achterlaten en voorgoed naar het buitenland verhuizen om daar een bedrijf én een nieuw leven op te starten. Martien Meiland in Veronica Magazine.


Ik vertrek 2019

Er is haast geboden, want slechts drie weken na de officiële overdracht barst het wintersportseizoen los. En dan lopen er ook nog twee kleine kinderen rond die de nodige aandacht verdienen. RTL Boulevard heeft alvast de eerste beelden.


Ook het gemis van haar 17-jarige zoon Levy, die in Nederland achterbleef om zijn studie af te maken, valt haar zwaar. En zo blijkt emigreren een lichamelijk en emotionele uitputtingsslag. Gisteren was in een herhaling te zien hoe Susan en Joost Almere verruilden voor Andalusië. Realityprogramma over mensen die Nederland voorgoed achter zich laten om in het buitenland een nieuwe.


De ervaringen die ik heb zijn uniek vanuit mijn specifieke leefwereld. Euforie en geluk werden afgewisseld met misnoegdheid en teleurstelling. Het gras is niet altijd groener aan de andere kant van de heuvel begreep ik gaandeweg.


Mijn mening opdringen zou misplaatst zijn. Wanneer ik erin slaag om anderen aan het denken te zetten ben ik al tevreden. Zelfstandig ondernemer Everth Visscher (59) uit Dedemsvaart heeft bijna alles wat zijn hartje begeert.


Toch droomt hij van een eigen chateau. En die vindt hij, samen met zijn vrouw, in Frankrijk. Wat bij onze emigranten begon als een mooie zomerdroom, werd na hard werken en nooit opgeven werkelijkheid. Lijkt het jullie leuk om voor een speciale reeks van ‘ Ik vertrek ’ ge. Ik Vertrek - Everth en Frenske.


De redactie is voor ‘ Ik vertrek XL’ op zoek naar grote gezelschappen die gaan emigreren. Surfschoolhouder Sjors (24) en de blonde salesaccountant Lieke (25) besluiten tijdens hun eerste gezamenlijke vakantie op Indonesië een Yoga Retreat te beginnen. Wat is er een hoop gebeurd sinds de laatste blog eind maart!


Als ik nu terug kijk, dan lijkt het allemaal al zo lang geleden, maar dat komt waarschijnlijk, omdat er zo veel gebeurd is. Samen met zijn vrouw Anita laat Joost Brabant achter zich om in het plaatsje Moncarapacho een Bed and Breakfast te beginnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts