vrijdag 15 november 2019

Zinnen met nadat

Zinnen met nadat

Dit zijn woorden die je makkelijk door elkaar haalt. Wanneer en in welke zinsconstructie gebruiken we ze? De zin met had gemaakt is het best.


Na nadat wordt daardoor bij voorkeur een voltooid verleden tijd gebruikt (had gemaakt) en liever geen onvoltooid verleden tijd (maakte). Ik voelde me veel beter nadat ik het pilletje nam. De tweede zin is beter.


Het is onduidelijk of na nadat de onvoltooid verleden tijd (hield) correct is. In elk geval correct is een voltooid verleden tijd (had gehouden): Hij vertrok nadat hij zijn toespraak had gehouden. Het werkwoord in een bijzin die door nadat wordt ingelei staat meestal in een voltooide tijd. Bij hoofdzinnen met een onvoltooid.


Uitleg NADAT – Beter spellen. Quizlet en offline met de app Quizlet. Ga naar zinnen maken met voegwoorden. Wat gebeurde er als laatste?


De patiĆ«nten gaven een verkeerd antwoord in van de ‘voordat’- zinnen , tegen slechts in de ‘ nadat ’- zinnen. Participium met of zonder -ge-? Naar, naartoe of vandaan? Slagen, lukken, mislukken Ooit of nooit?


Ondergeschikte bijzinnen zijn altijd een deel van de hoofdzin, in de vorm van een TIJD-element, een MANIER-element, als onderwerp, lijdend voorwerp, enz. Omdat en doordat kunnen allebei gebruikt worden om een oorzaak aan te geven. Omdat kan daarnaast ook een reden aangeven. Als het openbaar vervoer staakt, kun je het beste met de fiets gaan. Met geluidsbestanden en een actief forum om vragen te stellen of je Nederlands te oefenen.


Met voegwoorden wordt het verband tussen (de inhoud van de) zinnen duidelijk. Als je twee normale zinnen aan elkaar koppelt met een nevenschikkend voegwoor dan ontstaat een zin met een goede woordvolgorde. Voegwoorden van tijd zijn onder meer nadat , voordat, zolang, terwijl en totdat. Zelfs als de tweede zin (de bijzin) een vraag is, kun je zinnen vaak samenvoegen zonder de woordvolgorde te veranderen.


Hij is rijk, maar is hij intelligent? Een voorbeeld met twee. Oefening Maak de zin af. De eerste zin is een voorbeeld. Hij eet altijd drie boterhammen met jam, als hij naar school gaat.


Nevenschikking of onderschikking. Hij zet zijn fiets op slot, zodat 3. Je moet me even helpen, voordat 4. Ismet doet de boodschappen wel, maar 5. Onderschikkende voegwoorden verbinden ongelijkwaardige zinnen. Je kunt een van de delen niet onafhankelijk van het andere deel gebruiken zonder de woordvolgorde van de zin te veranderen. Want het is mooi weer, ga ik met de fiets. Omdat het mooi weer is, ga ik met de fiets.


Zinnen met nadat

Daarom ga ik met de fiets. Het Nederlands heeft V2-woordvolgorde, waardoor in de hoofdzin het vervoegde werkwoord (hier ga) altijd het tweede zinsdeel moet zijn. Hierdoor moeten ik en ga hier van plaats wisselen.


Hoewel het voornamelijk audio is via de Home speakers, komt de vertaling ook tevoorschijn als tekst op smart displays. Hoewel hij niet van haar houdt, wil hij toch met jaar trouwen. Aangezien het vliegtuig vertraging ha waren we te laat. Sinds ik in Belgiƫ woon, ben ik vaker ziek. Terwijl ik aan het afwassen was, kwam hij binnen.


Zinnen met nadat

Nadat ik was vertrokken, haalden ze de lekkere koeken boven. Voorzorgsmaatregelen in verband met preventie 2. Vooral bij lange zinnen zijn die rustpunten en verschillen in toonhoogte belangrijk. Maar er zijn meer redenen om een komma te gebruiken.


Bijvoorbeeld als je een andere betekenis aan een zin wilt geven. Hiermee wordt informatie gegeven over de opbouw van een tekst of tekstgedeelte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts