donderdag 7 november 2019

Trage schildklier blijvende klachten

Trage schildklier blijvende klachten

Traag werkende schildklier gevolgen Als gevolg van een traag werkende schildklier kunnen dus een baaierd aan klachten ontstaan als vermoeidhei droge hui kouwelijkhei traagheid in denken en handelen en obstipatie en stijgt onder meer het cholesterolgehalte van het bloed en de bloeddruk. Een traag werkende schildklier kan tevens aanleiding geven tot een te trage hartslag en een te hoog cholesterolgehalte van het bloed. Daarom is het van belang dat mensen met een traag werkende schildklier adequaat behandeld worden, zodat het hart en de bloedvaten geen ( blijvende ) schade hiervan ondervinden. Maar er zijn meer mogelijke oorzaken van een langzaam werkende schildklier , zoals een operatie aan de schildklier , bestraling van de hals, behandelingen of geneesmiddelen met jodium et cetera. Soms is de aandoening aangeboren.


Een te langzaam werkende schildklier betekent ook een vertraagde stofwisseling. Onderstaande mijn bloeduitslagen. Dit zijn echt de enige klachten waar ik last van heb en dan met name de extreme vermoeidheid nekt mij.


Ik laat geregeld bloed prikken maar er komt steeds niks uit. Ik voel mij schuldig dat ik elke keer weer de huisarts lastig val met mijn klachten. Om uw onderwerp goed onder de aandacht te brengen, is het raadzaam om zo zorgvuldig mogelijk te zijn in de omschrijving en uw vraag zo duidelijk mogelijk te formuleren. Bij subklinische hypothyreoïdie werkt de schildklier te traag, maar treden (nog) geen waarneembare klachten op.


Trage schildklier blijvende klachten

De trage schildklier kan subklinisch blijven, maar ook een voorloper zijn van de klinische variant. Zolang hypothyreoïdie subklinisch blijft, hoeft het tekort aan schildklierhormonen niet kunstmatig te worden aangevuld. Immers, een normaal functionerende schildklier maakt ook een combinatie van Ten T3.


Een goede bloeduitslag betekent niet voor iedereen dat het met hem of haar ook daadwerkelijk goed gaat. Aan de andere kant moet men zich bedenken dat er vele mensen zijn die klachten hebben van moehei maar ook een perfect werkende schildklier bezitten. Symptomen van een trage schildklier. Hoe meer van deze symptomen gelden en hoe duidelijker aanwezig, hoe waarschijnlijker de diagnose. Ik heb al vanaf mijn jeugd schildklierproblemen, ziekte van Basedow, nadat ik operaties achter de rug heb (enkele jaren geleden) heb ik nu een trage schildklier , huisarts vind het niet nodig dat ik halfjaarlijks geprikt wor ik heb vaak rillingen en koortsaanvallen, ben dan dagen ziek.


Trage schildklier (hypothyreoïdie) Het kan voorkomen dat deze klier traag is vanwege verschillende oorzaken. De TSH in het bloed is dan te hoog, de Tte laag en de antistoffen (anti-TPO, anti-tg) soms verhoogd. Bij een trage schildklier kan een hele reeks klachten ontstaan.


Iemand met een trage schildklier zal meestal niet al deze klachten ervaren, maar slechts een aantal. Omdat sommige klachten in eerste instantie vaag zijn, zullen deze niet meteen direct worden toegeschreven aan een trage schildklier. Daar kwam uit dat ik een trage schildklier functie heb, van de waardes is afwijken maar niet extreem, gewoon een beetje.


Een trage schildklier kan erg veel verschillende oorzaken hebben. Simpel gezegd leidt een trage schildklier tot een trage stofwisseling. Tot slot, de kwestie van de schildklier problemen bij mannen of vrouwen is zeer bree en kon niet worden gedekt in zwart en wit. Dus als u informatie ontwikkeld ongeveer hetzelfde zouden zoeken, zodat een arts kan een waardevolle bron van informatie zijn. De hypofyse kan uit balans raken wanneer je cortisolspiegel langdurig verhoogd is.


Oorzaken voor een verhoogde cortisolwaarde vormen naast stress ook sterke bloedsuikerschommelingen, een actieve infectie of de zwangerschap. Schildklier klachten komen veel voor in Nederland. De klachten en symptomen die door mensen met een schildklierafwijking worden ervaren, kunnen variëren afhankelijk van de aard van de afwijking. Een te traag werkende schildklier komt vrij vaak voor en komt meer voor dan een te snel werkende schildklier. Naar schatting kampt van de bevolking met een te trage schildklier.


Het komt vaker voor bij vrouwen () dan bij mannen (). De schildklier maakt hormoon dat de stofwisseling stimuleert. Als de schildklier minder hard werkt of stopt, heeft u een trage stofwisseling. We noemen dit hypothyreoïdie. Hypothyreoïdie komt meestal door de ziekte van Hashimoto.


Goedaardige knobbels in de schildklier komen wel veel voor. Dan is het verstandig naar uw huisarts te gaan. Als het schildklierhormoongehalte laag is, wordt de huid droog en bleek. Andere symptomen van een trage schildklier zijn een schilferige en rimpelige hui verminderd zweten, veranderingen in huidskleur, broze of dikke nagels en eczeem. In het geval van een overactieve schildklier , kan de huid extreem zweterig zijn en jeuken.


Deze problemen kunnen het gevolg zijn van een tekort aan voedingsstoffen, chronische stress, laaggradige ontsteking of een auto-immuunziekte. Door bijnieruitputting vertraagt de werking van de schildklier , waardoor ook je spijsvertering vertraagt. Je darmflora raakt hierdoor uit balans, men spreekt dan over dysbiose De dysbiosen kunnen op hun beurt weer belangrijk bijdragen aan de vernietiging van het weerstandsvermogen. Men kan de pijn bestrijden met aspirine. Alleen in ernstige gevallen kan het nodig zijn met middelen als prednison te behandelen.


Ze vertelden me dat ik eigenlijk megadik had moeten zijn, gezien de waarden, maar ik was superslank.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts