maandag 24 augustus 2015

Kan gevoel ineens weg zijn

Ooit was Het Gevoel (met hoofdletters) overvloedig aanwezig en nu lijkt de ander een vreemde voor je. Hoe kan dit gevoel plotseling weg zijn ? Over deze vraag is veel te zeggen. Er spelen verschillende aspecten een rol. Daarom besteden we er verschillende weblogs aan. Ik heb het zelf meegemaakt.


Kan gevoel ineens weg zijn

Ik denk dat het de spanning is die je dan terugkrijgt en daardoor denkt weer verliefd te zijn. Voor mij een complete verrassing, we hadden wel eens woorden over geld maar voor de rest heb ik nooit wat gemerkt. We maakten juist plannen voor de toekomst en dan ineens dit. Hij zegt dat zijn gevoel voor mij weg is en hij uit zelf bescherming het niet kan opbrengen om te vechten.


We waren in totaal jaar bij elkaar. Wat ik gewoonweg niet kan begrijpen is dat zijn gevoel opeens zo veranderd is en daar niet over heeft kunnen praten waardoor het is misgelopen. Helaas heeft de natuur een foutje gemaakt met het instellen van je fysiologie.


Je kan rustig verliefd worden op een man die totaal niet bij je past. Het gevolg hiervan is dat je met iemand in zee kan gaan die je totaal geen goed doet. Die misschien wel schadelijk voor je is. Mijn gevoel is voor mijn partner weg , denk ik.


Kan mijn gevoel weer terugkomen? Deze vraag wordt mij tijdens een intake zo vaak gestel dat ik daar graag een artikel aan wil wijden. Het antwoord is ja, mits een koppel tenminste vijf vragen positief kan beantwoorden. Vaak is het antwoord helaas ook nee. Het is eerder een hoop kriebels, wat verliefd zijn en van elkaars aanwezigheid genieten.


Ik geloof niet dat liefde zomaar kan verdwijnen. Tot dat vreemde moment waarop je dat positieve gevoel ineens helemaal kwijt bent. Dit kan starten als een heel klein gevoel waar je je nog niet eens bewust van bent. Ik vind het altijd zo raar als een relatie na een hele lange tijd uitgaat, enkel en alleen omdat een van beiden vindt dat 'het gevoel ' weg is. Waarom hij ineens zijn.


Zijn nieuwe liefde is grappig, warm en lief – eigenlijk alles wat hij mist bij zijn eigen vrouw. Patty begrijpt zijn verlangens en zijn pijn. Bovendien geniet hij van het heerlijke verliefde gevoel. Dat maakt het leven thuis ook een stuk draaglijker. Nu zijn we een week verder en ik heb steeds het gevoel dat ik met een knoop in mijn maag zit, dat is het enige wat ik voel op dit moment.


Kan gevoel ineens weg zijn

Ik weet wel dat ik wil dat het gevoel terug komt, ik houvan hem e we hebben al zoveel overwonnen dat ik hem gewoon niet kwijt wil, maar als hij me kust heb ik eerder de behoefte om hem weg te duwen. Want hij heeft vier jaar lang wel van me gehouden, hoe kan dat dan zomaar verdwenen zijn ? Ik kan dat echt niet bevatten. Als hij niet aan onze relatie wil werken is er geen houden meer aan ben ik bang want gevoel is idd de motor.


Dat moet uitgezocht worden door een therapeut of psychiater. Maar bij beide stoornissen is intensieve therapie en eventueel medicatie erg belangrijk. Dit gaat niet vanzelf weg zonder hulp en kan zelfs veel erger worden.


Het kan ook heel lang duren. Daar hadden we het over partners die op de rem trappen als er emoties de kop op steken. Ikzelf heb aan het begin van onze relatie ook zo mn twijfelmomenten geha of ik hem wel echt leuk vond en dat ik dacht niet verliefd te zijn , maar als ik er dan een paar dagen over na dacht en wat afstand nam toen kwam het gevoel ineens terug en ik was ineens écht verlief en dat was ik daarvoor niet zo. Een onrustig gevoel in je lichaam kan erg onprettig zijn.


Dit gevoel kan je dagen, weken of zelfs maanden achtervolgen. In dit artikel lees je hoe je van dat onrustige gevoel afkomt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts