maandag 13 mei 2019

Latten na samenwonen

Ook komt het voor dat getrouwde stellen er voor kiezen om in nadere huizen te wonen, na het eerst samen geprobeerd te hebben. Soms ging daar een scheiding aan vooraf. En kwam men tot de conclusie dat de relatie niet het probleem was, maar het samenwonen. Latten of niet latten in een relatie?


Latten na samenwonen

De voor - en nadelen van een LAT relatie. Of kies ik juist voor het samenwonen ? Hoeveel mensen leven niet samen onder een dak en zijn diep ongelukkig? Ik ben ook na samenwonen weer gaan latten omdat dat voor ons gewoon beter werkt. Ja de halve wereld zal daar wel wat van vinden maar so what.


Ik vind het dus zeker niet het begin van het einde. En hoezo wat blijft er voor relatie over? Je kan een hele leuke en goede relatie hebben zonder samen te wonen! Lat-ten na samenwonen ? Van samenwonen terug naar LAT. Op hogere leeftijd hebben mensen vaker de voorkeur om te blijven latten.


Waarom gaan samenwonen. Doorgaans geven praktische en financiële aspecten de doorslag. Het heen en weer rijden van het ene naar het andere huis en de dubbele vaste lasten maken dat men na een poosje latten toch overstag gaat.


Door omstandigheden heeft zij in haar vorige relatie zo’n tien jaar alleen geleefd en zij deed alles dan ook zelf. Zij wil mij nog wel als partner, maar dan in de vorm van een latrelatie. Wij latten nu ruim jaar, onze kinderen zijn allemaal al volwassen en wonen op zich zelf. Ik ben wel ooit gaan latten na samenwonen , maar dat werkte niet. Ik zag niets meer in samenwonen.


Voelde me niet thuis en kon bij mijn vriend ook mijn ei niet kwijt. Na een jaar lang doorsukkelen heb ik hem gezegd dat ik bij hem wegwilde. Behalve de Oostenrijkse mannen dan, waarvan ruim een kwart aangeeft dat een latrelatie voor hun geen echte serieuze relatie is. Ik heb ervaring in het latten na het samenwonen.


Mijn partner en ik zijn de relatie begonnen met latten , een aantal jaar daarna zijn we gaan samenwonen en na bijna jaar samenwonen ging het niet meer. We waren wel aan honderdduizend draadjes met elkaar verbonden en dus het definitief afkappen van de relatie ging gewoon niet. Na een poosje een nieuwe relatie te hebben dringt de vraag zich op: Gaan we samenwonen of kiezen we voor een LAT-relatie ? Of, wanneer en waar je gaat samenwonen is een vraag die ongetwijfeld heel wat gespreksstof oplevert en die meestal niet op één, twee, drie beantwoord is. Ongeveer één op twintig Vlamingen boven de dertig zit in een latrelatie (living apart together).


Vaak gaat het om gescheiden partners die een oplossing zoeken om hun nieuwe relatie te verzoenen met het ouderschap. Zonder contract is hun vrijstelling pas na vijf jaar samenwonen even hoog als van gehuwden. Onderschat geregistreerd partnerschap niet.


Veel stellen denken dat geregistreerd partnerschap het midden houdt tussen samenwonen en trouwen. Geregistreerde partners zijn voor de wet vrijwel gelijk aan gehuwden. Als jullie na jaar opeens zouden overstappen op een lat relatie kan ik mij voorstellen dat je bang bent voor een gevoel van eenzaamhei Je bent immers gewend om alles samen te doen en nu zou je dan opeens veel minder tijd met elkaar kunnen doorbrengen.


Latten na samenwonen

Hij wilde mij niet kwijt en ik heb toegestemd om weer te gaan latten. In theorie zijn er drie opties: 1. Hem overtuigen om toch samen te blijven wonen. Risico van samenwonen Bij een huurhuis Wanneer twee AOWers allebei huurder van een huis zijn en beiden willen samenwonen , dan is een samenleefvorm niet gunstig. In de regel is het zo dat iemand eerst na twee jaar medehuurder kan worden.


Wanneer die twee jaar nog niet verstreken zijn en de hoofdbewoner van het huurhuis komt onverhoopt te. Mijn vriendin Christine (53) is op kamers gegaan. Na vijftien jaar samenwonen had ze er genoeg van.


Ondanks miljarden ruzies over de taakverdeling in huis kwam het huishouden nog steeds op haar neer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts