donderdag 23 mei 2019

Relatie kapot door depressie

Relatie kapot door depressie

Mn relatie kapot gemaakt door depressie. Ik weet niet of er mensen zijn die dat al hebben gezegd. Vaak gaat vooral de aandacht uit naar de persoon die de depressie heeft.


Relatie kapot door depressie

En wordt de partner een beetje vergeten. Maar uit mijn coachingspraktijk weet ik hoe het is als je als vrouw in een relatie zit met een man die zwaar depressief is. Behoor jij ook tot de groep mensen die ten gevolge van relatieproblemen door een depressie hun relatie zag kapotgaan en wil je eigenlijk je ex-partner terug?


Twijfel dan niet en ga praten, want misschien kan er veel uitgeklaard worden en krijgt jullie relatie een nieuwe kans. In het begin van een relatie is alles vaak een en al liefde, passie en een verlangen om samen tijd door te brengen. We verlangen ernaar om van alles over die andere persoon te leren omdat we het gevoel hebben dat hoe meer we weten, hoe leuker we hem zullen vinden. Hoi Loiz, ik heb jammer genoeg hetzelfde meegemaakt vorig jaar, niet door depressie maar door ad waarbij veel symptomen die ik had overeenkomen met depressie.


Relatie kapot door depressie

Ik ben door deze situatie een half jaar overspannen geweest en blijf tot de conclusie komen dat deze situatie voor mij niet houdbaar is. Gevoelloos door depressie ? Je ziet vaak dat mensen in een afdalende prestatiecurve terechtkomen. Dan wordt de partner steeds meer mantelzorger en de relatie ongelijkwaardiger. In een gezonde relatie ben je gelijkwaardiger mét verschillen. De partners moeten allebei door een rouwproces, dat is erg.


Jos wilde niet geïnterviewd worden over de depressie van zijn vrouw. Vooral omdat hij en Annelies er nog niet vaak samen over gepraat hebben en ze het eerste echte gesprek over Annelies haar depressie niet willen voeren met een buitenstaander erbij. Annelies: We hebben nog nooit gepraat over de invloed die mijn depressie heeft op onze relatie.


Is je partner depressief? Tips voor je relatie bij depressie Wat te doen als je partner depressief is? Dat is een vraag waar zelden een eenvoudig antwoord op te geven is.


Als jij een relatie hebt met een man die een kind heeft, dan is het voor hem heel belangrijk dat zijn kind jouw leuk vindt. Sterker nog: In de meeste gevallen zal het niet mogelijk zijn om een relatie te hebben, als het kind jou maar niets vindt. De vader zal altijd voor zijn eigen kind kiezen. Tenminste, als het goed is.


Weet je vriend dat je je ongelukkig voelt als jullie samen zijn? Wat denken jullie: bestaat er een kans dat partners van een narcist depressief worden door het narcisme en door de narcistische mishandelingen? Niet ons brein maar de maatschappij maakt veel mensen psychisch. Depressief door mishandelingen, kan dat?


Een depressie slokt alle energie op. Iemand met een depressie voelt zich vaak schuldig omdat de rol van partner niet ingevuld kan worden zoals men zou willen. Geduld en acceptatie van de partner met een depressie zijn belangrijke facetten in een relatie.


Vooral voor mensen met burnout en depressie kan inzicht in hun ziekteprocessen soms bijdragen aan herstel. Wat artsen je meestal niet zo duidelijk vertellen is dat het ontstaan van burnout en depressie vaak door stress ontstaat. Dit is een bekend mechanisme en hier zou je wat aan moeten doen. Ik weet dat als je een relatie hebt, dingen van twee kanten moeten komen.


Zo zit ik ondanks de depressie niet in elkaar. Waarom je een ongelukkige relatie niet altijd kan verbreken Rond Valentijn lijkt de liefde alomtegenwoordig aanwezig te zijn. Toch is niet iedereen gelukkig binnen zijn relatie. Zoals Paul Simon al zong, zijn er zeker “ways to leave your lover”, maar wat als je relatie verbreken toch niet zo eenvoudig is als het lijkt? Als je partner een depressie heeft, heeft dat gevolgen voor de relatie.


Het kan echt zwaar zijn om met iemand die depressief is te leven. Zo breek je uit je depressie ! Je wereld schudt op haar grondvesten. Je zit in een relatie die voor jouw gevoel geweldig gaat en er lijkt niks aan de hand. Je bent zo gelukkig en kan je geen leven meer zonder je partner voorstellen.


Totdat die ander het uitmaakt. Van werkloosheid tot een depressie , de relatie. Wereldwijd zijn er talloze onderzoeken en studies uitgevoerd naar je baan verliezen en psychische problemen krijgen. Zo blijkt onder meer uit cijfers van onderzoeksbureau Gallup dat werklozen in Amerika keer zo vaak depressief worden als degene die werk hebben. Ook eerdere studies onderschrijven.


In onze hersenen beïnvloeden de stoffen serotonine en noradrenaline onze emoties, eetlust en het concentratievermogen. Veel mensen met een depressie hebben te weinig van deze. Ik probeer er dus zelf elke dag mee om te gaan.


Ik heb een relatie , maar merk dat dit niet lekker loopt door mezelf. Eerdere relaties zijn ook al kapot gelopen. Als mijn vriend me later appt of op een andere toon appt, heb ik gelijk al stress en vermoed ik het ergste. Ook is het verbreken van een relatie soms nogal een ingrijpende gebeurtenis in iemands leven. Zo kan iemand die zich eerst nog prima voelde, er best wel kapot van zijn dat de relatie over is, en als die langere tijd aanhoudt is het mogelijk dat dit zich uiteindelijk ontwikkelt tot een depressie.


Als zij ziet dat jij gefrustreerd raakt door jouw goedbedoelde pogingen haar er bovenop te krijgen dan zal dit haar niet helpen. Ik zelf vond het in een depressie altijd heel prettig als mijn omgeving bleef ‘leven’ en niet te veel aandacht aan mij besteedden. Want daar kan iemand zich in een depressie ook schuldig over voelen. Ook de kinderen werden vernederd in het openbaar waardoor één van de kinderen een hevige depressie kreeg en een ander een eetstoornis. Henk, een man van een vrouw met narcisme, laat weten: In het begin had ik een prachtige vriendin, die me echter steeds meer begon te claimen.


In onze relatie was uiteindelijk totaal geen ruimte meer voor mij. Want wie kampt met een depressie kan nog steeds diep liefhebben. En als jij de ontvangende kant bent kan dat op goede dagen op een manier gebeuren die veel, veel verder gaat dan de slechte dagen.


Wie houdt van iemand met een depressie , en van hem of haar blijft houden, ontmoet een versie van zichzelf waarvan je niet wist dat die bestond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts