dinsdag 28 februari 2017

Hoeveel leeftijdsverschil tussen eerste en tweede kind

Gemiddelde leeftijd tussen eerste en tweede kind. De gemiddelde leeftijd tussen eerste en tweede kind is de laatste jaren steeds meer toegenomen. Als je dacht dat het een klein leeftijdsverschil was, dan heb je het mis.


Theoretisch, inderdaad. Wij riepen altij als de eerste wor gaan we voor een tweede. Toen werd de eerste en kreeg ik het spaans benauwd bij de gedachte aan een 2e. Uiteindelijk zijn wij weer met de pil gestopt doen de eerste werd.


Er zit precies jaar tussen mijn eerste en mijn 2e. Ik vond het veel leeftijdsverschil , totdat Veda geboren werd. Groot leeftijdsverschil , zijn er meerdere die dit.


Wat zou de ideale leeftijd tussen. Bij dit leeftijdsverschil is er echter wel meer rivaliteit tussen de kinderen, dit heeft te maken met de (emotionele) ontwikkeling van het oudste kind. Op deze leeftijd raken kinderen snel gefrustreerd als ze hun omgeving niet in controle hebben. Ze hebben dus meer en vaker driftbuien en zijn eerder jaloers. Dit geeft ook meer stress bij de.


Bij ons zit er jaar en maanden en jaar en maanden tussen onze drie jongens. Persoonlijk vind ik het grotere leeftijdsverschil leuker, liever en makkelijker. Veel mensen denken dat een (veel) ouder en een jong kind weinig raakvlakken hebben. Maar de praktijk wijst uit dat dat heel erg meevalt.


Hoeveel leeftijdsverschil tussen eerste en tweede kind

Ik werd na de geboorte van mijn eerste kind zo overweldigd door het moederschap (in positieve zin) dat er in mijn beleving niet direct ruimte was voor een tweede kind. Ook in de jaren van de vorige eeuw was dit verschil tussen het eerste en tweede kind ongeveer jaar. Wat is de gemiddelde leeftijd tussen kinderen in andere landen?


In westerse landen is het leeftijdsverschil tussen het eerste en tweede kind ongeveer gelijk. Dit ligt meestal tussen en jaar. Mijn vriend en ik overwegen een derde kind (de knoop is zo goed als doorgehakt), maar zelfs als ik vlot zwanger zou raken, zijn onze zonen ruim vijf en bijna zeven als de derde geboren wordt. Ik ken niemand in mijn omgeving die zo veel leeftijdsverschil tussen de kinderen heeft. Iemand ervaring hiermee?


Sommige ouders plannen hun kinderen vlot na elkaar. Terwijl andere bewust een paar jaar tussen de kinderen laten waardoor het leeftijdsverschil groter wordt. Als je graag een tweede kind wilt, kan het ook zijn dat er ongewild wat langer overheen gaat voordat er een tweede kind op komst is.


Natuurlijk, niet alles valt te plannen. En om eelijk te zijn: ik vind het leeftijdsverschil fantastisch! De derde uk wordt op handen gedragen. Het is echt een kadootje voor ons allemaal. Hoeveel leeftijd tussen je eerste en tweede kindje.


De ideale leeftijd om zwanger te worden van je tweede kind. Welke leeftijdsverschil is het makkelijkst qua opvoeding en ritme. Klein leeftijdsverschil tussen eerste en tweede kind Een paar maanden na de bevalling van ons eerste kindje was ik alweer in verwachting van nummer twee. Maar dat betekent niet dat er geen band is.


Tussen mijn vriend en zijn broer zit zes jaar leeftijdsverschil en hun band is heel goe ongeacht dat ze in andere levensfases zaten toen ze kind waren. Nu zit er tussen onze kinderen geen zes, maar drieëneenhalf jaar leeftijdsverschil. Ik denk dat leeftijd niet heel veel uitmaakt. Wij hebben juist wel heel bewust gekozen voor een volgend kind binnen korte tijd en waren steeds dolgelukkig dat het lukte. Sterker nog, tussen de eerste en tweede heb ik miskramen geha anders was het leeftijdsverschil nog kleiner ;).


Hij snapt het dat zijn broertje of zusje aandacht nodig heeft, en kan zichzelf even op de tweede plaats zetten. Door dit leeftijdsverschil zal het oudere kind beter zijn in rekenen en lezen, wijst deze studie uit. Als de tweede is geboren is er tussen mijn twee kinderen maanden leeftijdsverschil. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere ouders waarbij er maanden tussen de eerste en tweede zit. Grappig mijn oudste schelen ook jaar en maand!


Qua zwangerschap vond ik dat super heftig. Hoe ervaar je het zelf? Toen had ik wel het idee dat als ik ooit nog een kind wilde de jongste minimaal op de basisschool moest zitten. Volgens experts zou er van rivaliteit meer sprake zijn bij een leeftijdsverschil tussen twee en drie jaar. En voor jezelf creëer je tropenjaren, want ze moeten alle twee in bad gestopt worden, in de luiers gehesen, op tijd naar bed en allebei hebben ze continu jouw aandacht nodig om ongelukken te voorkomen.


Het grote verschil tussen de eerste en de tweede zwangerschap Als ik kijk naar mijn eerste zwangerschap, dan was het toch wel een heel ander verhaal dan de tweede zwangerschap. In het weekend lag ik lekker op de bank, met een filmpje aan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts