woensdag 18 juli 2018

Mijn man en ik leven naast elkaar

Mijn man en ik leven naast elkaar

Manon (43): “Er zijn maar weinig mensen die weten hoe erg mijn man en ik langs elkaar heen leven. We doen nooit iets leuks met zijn tweetjes en gaan niet samen op vakantie. Mijn naam is een liaan en ik wil getuigen van het goede werk van een trouwe man , genaamd DR Agadaga, een tovenaar in mijn leven , ik had nooit gedacht dat er zoiets bestond als spirituele gemeenschap. Mijn partner en ik groeien uit elkaar Getrouwd zijn is niet makkelijk.


Mijn man en ik leven naast elkaar

Om gelukkig te zijn en te blijven binnen het huwelijk moet het huwelijk voor beidde huwelijkspartner het huwelijk prioriteit hebben in het leven. Hij werkt dagen op 7. Soms zie ik hem in de week niet. Ik sta dus in voor het huishouden, het onderhoud van de tuin en de opvoeding van mijn kindjes en dit alles naast mijn fulltime job.


Ik wist toen ik hem leerde kennen dat hij zo veel werkte. Nu leven we steeds meer naast elkaar. Gezamenlijke vrienden hebben we niet echt.


En de twee vriendinnen die ik nog ken van mijn opleiding, zie ik zelden omdat Robin het zo ongezellig vindt wanneer ik er niet ben. Mijn man en ik koken samen en dekken de tafel voor ons alleen. Geen onderbrekingen in ons gesprek. Een speciaal gerecht waar we lang mee bezig zijn, is leuk en gezellig. Speciaal koken doe ik al heel lang niet meer, de kinderen vinden het toch vaak niet lekker.


Het is een hectische periode voor zowel Joke Devynck als manlief Johan Heldenbergh. En tussendoor wordt er wel regelmatig wat gebabbeld. Onze gewoonte is ook om in bed eerst nog wat te praten voor we gaan slapen.


Als broer en zus… hand in hand door het leven. Wel en wee wordt gedeel maar seks is er niet meer bij. Het schijnt steeds vaker voor te komen. Naast het vloggen werk ik als make-up artist en. Een vrouw in een lila winterjas loopt schreeuwend door het Vondelpark.


Als ik iets zou kunnen veranderen, dan zou ik er dus voor zorgen dat mensen weer dichter bij elkaar komen, naar elkaar luisteren, en dat we meer mét elkaar leven in plaats van naast elkaar. Ik ben niet zo naïef om te denken dat één boek de wereld gaat veranderen, maar ik geloof wel dat literatuur mensen dichter bij elkaar brengt. Mijn vriend en ik hadden seks met elkaar en soms kwam er iemand kijken’.


Wat had ik deze man gemist. Oscar en ik zijn nu drie jaar “samen”. Jaren van wanhopig naar elkaar verlangen en een altijd aanwezig schuldgevoel, maar ook van intense en spannende momenten en het gevoel van écht te leven. Wat is het grootste verschil tussen het leven in Frankrijk en het leven in België? Als jullie als broer en zus met elkaar omgaan, is de kans groot dat jullie samen op de bank zitten en elkaar afwisselend een hand doritos en een lepel roomijs door de strot duwen.


Althans, als ik de statistiek moet geloven. Het merendeel van de Nederlanders is te dik. Ik wil dat het goed komt met mijn man ! En daar heb ik wel wat voor.


Iemand die besluit te scheiden gaat niet over nacht ijs. Ok, de titel was misschien ietwat misleidend. Je verwachte waarschijnlijk een sexy verhaal over polyamorie. Dit verhaal gaat over mijn man , die overlee en hoe ik nu een vriend heb. Staat altijd klaar voor anderen.


Maar gewoon iets leuks doen! Ik ben van mening dat familie en vrienden het meest waardevolle zijn dat je kunt hebben in dit leven. Dat is wat ik elke dag zie wanneer ik naar mijn zoon en de liefdevolle mensen om mij heen kijk. Of eigenlijk gaat het over hoe je kan loslaten en vasthouden. Ik heb mijn man moeten loslaten, hij heeft het leven moeten loslaten.


Twee totaal verschillende dingen, maar allebei is het loslaten. Tegelijk gaat het over vasthouden: ik ben mede door mijn man geworden wie ik ben, dat houd ik altijd vast. Voor mij zijn écht vrije dagen dan ook, de dagen dat ik er eens uit kan.


We hebben allebei een baan en we doen leuke dingen samen maar de chemie er er (momenteel) niet Toegevoegd na minuten: Hoe krijg ik weer vuur in mijn relatie en hoe wordt ik weer verlieft op mijn man Toegevoegd na uur: Dank jullie wel voor alle goede en lieve antwoorden. Als ik een beeld zou moeten schetsen van hoe we daar zaten, was het dit: twee bekenden die samen, zonder flirten, naast elkaar zaten en kletsten en een biertje dronken. Dit weekend had ik er echt zin in. Na een gezellig etentje buiten de deur schoven Mark en ik thuis op de bank naar elkaar toe en begonnen zachtjes te zoenen. Zijn hand gleed door mijn haar en kriebelde daarna in mijn oor, wat ik zalig vind.


Mijn man en ik leven naast elkaar

Hoe kon een man die twee dagen alleen maar naast me had gelopen, soms zwijgen soms zorgzaam als hij me waarschuwde voor een loshangende tak bijvoorbeel zo diep mijn leven binnenkomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts