maandag 9 maart 2015

Iemand laten inschrijven op mijn adres

Goedendag, Een persoon wil graag op mijn adres inschrijven. Degene woont niet bij mij, we voeren geen duurzaam huishouden. Ik ben in loondienst en heb een eigen woning. Komt er iemand bij u wonen die niet uw partner is? Bijvoorbeeld een nieuwe huisgenoot, familielid of iemand anders die bij u intrekt?


Iemand laten inschrijven op mijn adres

In sommige gevallen kan dat invloed hebben op uw toeslagen. Allereerst: degene die bij u komt wonen moet zijn nieuwe adres zo snel mogelijk doorgeven aan de gemeente. Hierna krijgen wij dit door van de gemeente.


Iemand uitschrijven van je adres , als ik hiertoe het recht heb. Kun je iemand uitschrijven of laten uitschrijven op jouw adres als je inderdaad het recht hebt om alleen in de woning te wonen omdat het huis van jou is of omdat jij de hoofdbewoner bent? Je kunt de gemeente wel verzoeken een adresonderzoek te starten.


Mijn vriend logeert vaak bij mij, maar woont niet bij me. Op het moment van de constatatie was mijn vriend in mijn woonst aanwezig, we gaven aan aan de wijkagent dat hij hier inderdaad vaak slaapt, maar niet altijd en hier dus niet woont. Alleen als u geen woonadres heeft, of als u verblijft in een instelling, kunt u zich door de gemeente laten inschrijven op een briefadres (postadres). Dit is een adres waar de overheid iemand zonder woonadres kan bereiken. U kunt als briefadres geen postbus gebruiken.


Inschrijven Basisregistratie. Het ligt er aan hóe je iemand wilt laten inschrijven op jullie adres ? Dan gaat dit op een andere manier dan een normale inschrijving. Daar is ook een speciaal formulier voor bij de gemeente. De verhuurder beschuldigt mij van fraude.


Iemand laten inschrijven op mijn adres

In het verleden heeft een vriend bij mij in huis gewoond. Hij had zich op mijn adres ingeschreven bij de gemeente en dit ook doorgegeven aan de Belastingdienst. Het risico van iemand met schulden in je huis halen. Het is niet verstandig de persoon op uw adres te laten inschrijven. Als ze diep in de schulden zit heb je een probleem.


Iemand op je adres laten inschrijven komt neer op aansprakelijk zijn voor die persoon. Dan moet u bij de gemeente verplicht aangifte van verhuizing doen. Uw woonadres wordt het adres van de instelling waar u verblijft. Dit is handig wanneer u de afhandeling van uw zaken door een ander laat doen.


Mijn broer wil zich (tijdelijk) laten inschrijven op ons adres. Vanwege een scheiding heeft hij nog geen vaste woon- of verblijfplaats. Hij komt niet daadwerkelijk bij ons inwonen, maar heeft een postadres nodig.


Iemand die gedomicilieerd is heeft het recht op dat adres zelf de huisregels op te stellen, zelfs de eigenaar mag die niet overrulen (huisvredebreuk). Dit natuurlijk binnen de beperkingen van het huur- en eigendomsrecht. Maar die rechten mogen zeker geen overwicht op individuele rechten hebben.


Voorkeur daarbij heeft hem om te schrijven bij iemand met een koopwoning ivm huursubsidies etc. Stel dat wij ervoor kiezen deze vriend ook te laten inschrijven op ons adres : - Plegen wij dan fraude? Wat zijn de eventuele gevolgen hiervan? Zijn verblijfadres was anders maar dat hoefde niet opgegeven te worden en is ook niet naar gevraagd. Wel moest deze, vanwege een uitkering, in een bepaalde termijn ingeschreven staan op haar verblijfadres.


OF dit per gemeente verschilt weet ik. Ze delen adres waarbij de post centraal binnenkomt. Daar wordt het wel in vakken gelegd door iemand van daar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts