dinsdag 24 november 2015

Eerste werkdag supermarkt

Ik heb binnenkort mijn eerste werkdag bij een kleine supermarkt. Het enige wat ik weet is hoe laat ik moet beginnen. Maar als ik er dan ben, waar moet ik me dan eigenlijk melden? Maar wat ik mij dus afvroeg waar ik mij eigenlijk zal moeten melden. Eerste werkdag: rampendag!


Werken bij een supermarkt ? Please try again later. Of je nu starter bent of al vele jaren ervaring hebt, de eerste werkdag bij een nieuwe baas is een spannende dag. Je bent nieuwsgierig naar je collega’s, je werkzaamheden en je hoopt dat de baan echt zo leuk zal zijn als je hem hebt voorgesteld. Ben je zenuwachtig of ben je bang dat je gaat falen? Houd dan zeker deze negen tips in je achterhoofd.


Ga op tijd slapen Zeker als je zenuwachtig bent, is het belangrijk dat je met de kippen op stok gaat. Zo heb je de tijd om rustig. Je kunt niet meer dan je best doen en zodra je je meer op je plek voelt zullen die wonderen écht niet lang op zich laten wachten. Morgen begint je eerste werkdag. Natuurlijk ga je die honderd namen niet in één keer onthouden en voel je je ongemakkelijk als je het kopieerapparaat laat vastlopen.


Gelukkig zijn er een aantal ongeschreven regels die je leven op de werkvloer een stuk makkelijker maken. Onthoud ze goed en maak een goede indruk op je nieuwe. Het feit dat mijn gevoel van tijd hier een beetje dubbel is, komt ook doordat ik nog niet echt een stabiel ritme of werkrooster heb. In mijn tweede week (vorige week), was het hier mid-herfst-festival. Klaar voor je eerste werkdag , check!


Yes, het is bijna zover! De eerste dag in je nieuwe functie, bij een nieuw bedrijf, met een nieuwe leidinggevende en met nieuwe collega’s. Duh, hartstikke logisch. Maar niet geheel onbelangrijk om te vermelden.


Als je kantoor toevallig om de hoek van de straat ligt, dan heb je mazzel. Maar toen ik mijn eerste werkdag ha moest ik met het openbaar vervoer naar Amsterdam. Normaal gesproken zou ik er een klein uurtje over doen, van deur tot deur. Een eerste indruk kan veel gevolgen hebben. De eerste werkdag zal dus vooral in het teken moeten staan van welkom heten, kennismaken en inwerken.


Kortom, een stevige basis leggen voor een goede relatie. Get this from a library! Rik op zijn eerste werkdag. Na zijn verjaardag mag hij werken bij de supermarkt.


Eerste werkdag supermarkt

Maar op zijn eerste dag gaat niet alles goed. Verhaal in korte zinnen en makkelijke woorden. Aankomende donderdag mijn eerste werkdag bij Lidl. Hoe ging het, was je zenuwachtig, heb je veel geleer waar moet je op letten etc.


Hebben jullie nog tips? Op mijn eerste werkdag in de supermarkt sprak hij me aan, hij is ook vakkenvuller. Hij begon gewoon met me. Ik ben best verlegen en ik kende nog niemand. Deze informatiemomenten staan los van het intensieve contact dat de nieuweling heeft met zijn mentor.


Evalueer tijdens dit gesprek of het inwerkprogramma nog wel toereikend is. Medewerkers die vertrekken hebben de meest domme dingen gezegd op hun laatste werkdag ”, zegt Dana Maciagli. Bij de eerste supermarkt waar ik werkte ging het echt heel raar, vroeg die man waar je moest opletten bij het vakkenvullen enzo. Maar dat was gewoon een stomme zak (A) Dat hoef je echt niet te verwachten hoor, het is geen normale vraag iniedergeval. Probeer je reis alvast uit vanaf je huis naar je nieuwe werkplaats, op hetzelfde tijdstip als op je eerste werkdag.


Zo weet je bijvoorbeeld waar de files staan en hoelang je onderweg bent. Dan hoef je niet stressen onderweg naar je eerste werkdag. Oefen een elevator pitch.


Op je eerste dag hoef je echt niet overal een antwoord op te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts