vrijdag 20 november 2015

Mijn kind is een einzelganger

Om de beginvraag te beantwoorden denk ik niet dat het zondermeer schadelijk is als de ouder een einzelganger is. Als het kind zelf sociaal genoeg is en makkelijk vrienden maakt kan het los van de ouders bijtanken. Ik ben een hele erge einzelganger. Ik doe eigenlijk echt alles alleen en vind het ook heerlijk.


Behalve naar de bios, dan moet er wel altijd iemand mee haha. Ik heb een vriend en ik ben ook sociaal, maar eerlijk gezegd ga ik liever in mijn eentje de stad in dat ik een vriendin mee vraag. Mijn moeder liet ons begaan, maar de hulp in de huishouding was uit zelfbehoud wat strenger. Mijn vader maakte regelmatig echt tijd voor ons vrij en bouwde dan bijvoorbeeld een konijnenflat van drie etages. Anders dan veel mensen denken, was ik geen praatjesmaker.


Ik was een einzelgänger. Altijd ben ik voor mijn gevoel al een soort einzelganger geweest. Einzelganger, wie herkent dit? Hier vind je leuke weetjes en tips voor en over de allerliefste deugnieten. Lees hier regelmatig mee, maar zit al een tijdje met een probleem in mijn leven waar ik toch graag eens anoniem over wil praten ( om te beginnen ). De laatste tijd maak ik mezelf steeds meer tot een einzelganger.


Bij tegenslagen geeft je kind zichzelf de schul denkt het dat het altijd hem overkomt en haalt je kind er van alles bij (‘En ik mag ook al niet op de tablet’). Je hebt zorgen en zorgen, en ik denk dat einzelganger het hier niet had over financieel onderhouden, maar over op de bank laten neerploffen na een lange dag en uit zichzelf de afwas doen en een voetmassage aanbieden en het bad alvast laten vollopen en kopjes thee brengen als je ziek bent. Voor dat zorgen is een geëmancipeerde vent een must. Na een tijdje stuurde de hulpverlener ons een lieve brief waarin stond dat ik mij niets moest aantrekken van wat andere mensen over mij zeiden, dat ik anders was dan anderen en dat ik daar trots. Het kind zou z’n onzekerheid verbloemen door hoog van de toren te blazen.


Maar er is geen wetenschappelijk bewijs dat narcisten een laag zelfbeeld hebben. Natuurlijk heeft weinig liefde en aandacht invloed op een kind en kan het schade aanrichten, maar dat een kind daar narcistisch van wordt lijkt niet het meest logische gevolg. Mijn doel is muzikaal genie maar eerst had ik een ander doel waardoor ik aantrekkelijk ben. Al gauw werden Eva en ik tante.


Emma had namelijk een kindje gekregen met haar speelvriendje van vroeger Alexander van de Kerkhof. Ik rij met plezier 1km naar een ander thuis. Maar heb een hekel aan het ‘gastvrouw’ zijn.


Om terug bij mijn openingszin ‘kijk eens kritisch naar jezelf’ te komen: door (tot nu toe onbewust) wat hatelijker te reageren, hoop ik volgens mij om een conflict uit te lokken waardoor ik een reden heb om Hanne morgen niet te hoeven ontvangen. Mijn zoontje is inmiddels en met jaar is hij echt positief veranderd. Een karakter is voor ieder mens uniek en speciaal en vaak moeilijk te veranderen. Het karakter moet niet verward worden met de persoonlijkheid. De persoonlijkheid is meer algemeen gericht.


Karaktereigenschappen zijn vaak kenmerkend voor de persoon. De opvoeding, omgeving en ervaringen bepalen voor een groot deel het karakter van iemand. Mocht het niet lukken om een afspraak te maken in Mijn Kinddossier, dan kun je op maandag, dinsdag en donderdag tussen 8. Je kind start met een gratis Betaalpas bij het openen van een Jongerenrekening.


Daarna is de eerste aanvraag van de persoonlijke Mijn Betaalpas gratis. Eventuele tarieven voor vervanging van een pas, het pinnen buiten eurolanden of gebruik van niet-digitale middelen zoals overschrijvingskaarten kun je nalezen in het Kostenoverzicht ING. Kun je het zien aan hun gezicht?


Mijn kind is een einzelganger

Mijn buurman doet erg raar hij kan geen contacten maken met andere hij vindt verziete maar niks en alles moet op de zelfde plek blijven staat. Dat is een belastingvrije schenking voor zijn eigen woning of een dure studie, of een belastingvrije schenking die hij vrij mag besteden. Schenken op de dag van de 40e verjaardag mag ook nog.


Als je aan drie kinderen begint kun je er net zo goed meteen een vierde bij maken. Ze zeggen dat er in een gezin van kinderen, er vrijwel altijd een kind is dat tekort komt, en vaak doelen ze hier dan op het middelste kind. Dit kunnen kinderen pas echt goed vanaf jaar. Wat kan ik als ouder doen?


Pesten heeft niet alleen een effect op kinderen maar ook op ouders. Ouders van gepeste kinderen zien even hard af als hun eigen kind. Zoals alleen naar school fietsen, terwijl er een aantal vriendinnen met elkaar gaan kies ik al een aantal jaar een andere route. Gewoon, dat vind ik prettig.


Ook maak ik liever werkstukken alleen, maar dat kan ook wel omdat ik dan alleen maar rekening met mezelf hoef te houden. Als kind speelde ik thuis ook altijd al zonder enig probleem alleen. Ik maak me juist zorgen om die kinderen die hun ouders compleet onder controle hebben, dat zie vooral bij ouders die de ik laat mijn kind nooit bij een ander politiek toepassen.


Mijn kind is een einzelganger

Maar je was ook een einzelganger , zaten wij op een terras, dan lag jij tafels verder, lagen wij op het stran dan lag jij in de duinen. Laat mij mijn eigen gang maar gaan was jouw motto. Je grootste passie was jagen, samen met Blitz de bossen in. Mijn zoon is einzelganger , een heel rustig, ielig jochie dat niet opvalt. Bovendien heeft hij een laag werktempo.


Luister en tracht de angsten van je kind te begrijpen. Wijs je kind niet weg of maak ze niet belachelijk. Het is belangrijk om begrip te hebben voor de situatie.


Realiseer je dat je daar bijna altijd met een label weggaat, eentje dat ze kennen en uiteraard niet een dat ze niet kennen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts