donderdag 26 november 2015

Leren vertrouwen relatie

Als je partner en jij toegewijd zijn aan de relatie en hulp willen bij het oplossen van de problemen rondom vertrouwen , dan kan een relatietherapeut jullie daar bij helpen. Deze persoon kan jullie helpen om de moeilijkheden in de relatie te leren oplossen, en om anders met elkaar om te leren gaan. Geen vertrouwen meer in relatie : hoe kan ik hem nog vertrouwen ? Ik snap dat het moeilijk is.


Maar ik hoop dat het aflopen van de signalen je het en ander heeft geleerd over wat je al dan niet kunt verwachten. Als ons vertrouwen in iemand ongegrond blijkt te zijn, zijn de gevolgen voor de relatie en onze gemoedsrust niet te overzien. Het langzaam opgebouwde vertrouwen is in een klap aan diggelen.


We voelen ons verraden, gekwetst, onveilig en zullen in ieder geval de eerste tijd twijfelen aan alles wat de ander doet, zegt en belooft. Loslaten en leren vertrouwen heeft als doel om tot een diepgaande vorm van gedragsverandering te komen. Ook al weet je niet altijd wat de oorzaak is en waarom je blijft vasthouden, het brengt frustratie en onmacht met zich mee. In dit blog wil ik jullie gratis tips geven hoe je kan loslaten en vertrouwen. Hoe het vertrouwen in een relatie op te bouwen De gelukkigste en meest bevredigende relaties zijn die waarvan de basis impliciet vertrouwen is.


Leren vertrouwen relatie

Als je wilt dat je relatie alles is wat het kan zijn, moeten jullie beiden leren om dit soort vertrouwen te creëren. En die relatie is de allerbelangrijkste in je leven. Als je de relatie met jezelf goed is, kun je veel gemakkelijker je hart echt openen voor anderen, en kun je ook gemakkelijker je liefde delen. Sommige mensen gaan daarin een stukje verder dan wat gangbaar is en kiezen ervoor om hun relatie te openen voor anderen. Ik heb sinds een jaar een relatie.


Ik vind het heel moeilijk om vertrouwen te hebben. Het liefste zou ik alles willen checken: sms, e-mail enz…. Ik ben constant bang dat er iets achter mijn rug om zou kunnen gebeuren. Ik weet wel waar het vandaan komt, maar ik kan het gewoon niet uit mijn hoofd krijgen. Hoe krijg ik vertrouwen in mijn vriend?


Vertrouwen in een relatie is cruciaal. Geef je vertrouwen aan de ander en ga uit van het beste. Mocht je teleurgesteld worden, dan overleef je dat ook wel weer. Ook mijn vertrouwen is meer dan eens beschaamd.


Ook ik ben enorm teleurgesteld in sommige personen. Als we iemand vertrouwen hoeven we niet bang te zijn om voor gek te staan en kunnen we vrijuit onze diepste gevoelens delen. Relaties gaan om het vertrouwen van elkaar maar dat is niet altijd even makkelijk.


Pijn uit een relatie uit het verleden neem je moeiteloos mee naar een volgende relatie met de grootste gevolgen van dien. Het basisprincipe van vertrouwen is simpel: doe wat je had beloofd. Blijf daar trouw aan en er zal op een natuurlijke manier een relatie vol vertrouwen ontstaan.


Zeker bij vertrouwen terugwinnen na liegen of vertrouwen terugwinnen na vreemdgaan. Je leert hier hoe vertrouwen terugwinnen. Jij was oneerlijk en hebt het vertrouwen van je partner geschaad. Nu doorgaan met liegen, verdraaien, verstoppen of ontkennen betekent een belediging bovenop de wonden die je partner al heeft. Als je je partner in de ogen kijkt en zegt dat je de relatie wilt redden, dan kun je nu niet meer liegen.


Leren vertrouwen relatie

Dan creëer je al een relatie die ten einde zal lopen. Hoe kun je een goede relatie hebben wanneer je geen vertrouwen hebt? Je kunt je geliefde niet een béétje vertrouwen.


Vandaar dat een vertrouwensbreuk zo moeilijk te lijmen valt. Ik wil anderen leren vertrouwen. Dag Arnol Rond mijn 24ste kwamen in een jaar tijd steeds meer verdrongen herinneringen aan mijn vroege jeugd terug. Ze verklaarden direct en indirect waarom ik altijd zo terughoudend ben in het aangaan van vriendschappen.


Waarom ik nooit een relatie of sekspartner durf te hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts