donderdag 16 augustus 2018

Burn out tegenzin werk

Misschien is stress de boosdoener. Ga die spanning dus meteen te lijf. Eén op de drie Nederlanderse werknemers vindt dat werken een negatieve invloed heeft op de gezondheid. De dokter stelt je burn - out vast en schrijft je verplichte rust voor.


Burn out tegenzin werk

Dan komt de coach in actie. In verschillende fasen werken we naar een duidelijk doel toe. We onderzoeken samen waar het fout gaat en hoe we de stress kunnen wegnemen. Als het wat beter gaat, bekijken we wat je nodig hebt om weer aan het werk te kunnen. Dat was voor haar niet voldoende.


Maar van huis uit heeft ze meegekregen dat werk nou eenmaal niet altijd leuk kan zijn, en dat het normaal is om met tegenzin naar je werk te gaan. Ze dacht dat iedereen dat heeft en blijft hard doorwerken. Geen wonder dat je soms bijna een huishoudelijke burn - out krijgt. Daarom handige tips om een huishoudelijke burn - out te voorkomen óf te verhelpen. Maar wat er aan een burn - out voorafgaat (als je dus net zo lang uit je energiereserves aan het putten bent tot je stresssysteem niet meer functioneert), kun je zeker signaleren.


Burn out tegenzin werk

Als eerste symptomen van een ‘groeiend hersteltekort’ noemen mensen. Hoe vermijd je een burn - out ? In de mail gelezen dat er deze week gesprekken zijn met kandidaten die me zullen gaan vervangen. En dat terwijl ik het al lang niet meer naar mijn zin had.


Terwijl ik ben doorgegaan uit plichtsbesef en verantwoordelijkheidsgevoel. Zorg dat je plezier hebt in je werk. De grootste oorzaak van een burn - out is ongelukkig zijn op de werkvloer. Je besteedt nergens zoveel tijd als op je werk , dus het is belangrijk dat je het leuk vindt.


Als je elke ochtend met tegenzin naar je werk gaat, is het misschien tijd voor wat meer uitdaging. Heb je een foutje gemaakt? Er gaat tenslotte een groot deel van je tijd in je werk zitten en als je daar ongelukkig van wordt, is dat enorm vervelend. Bij aanvang van de derde week, maandag en gister ging ik op die zelfinzichten door en dacht mezelf daarmee op de bodem van de put.


Gezond werk en Bevlogenheid op de werkvloer. Voorkom burn - out , werk met passie Bevlogen werknemers zijn minder moe procent werkt met tegenzin Doe niet te lang hetzelfde werk. Ziet niemand dan dat burn - out heel wat anders is dan de stressklachten (bijv. vermoeidhei prikkelbaarhei moeite met slapen, tegenzin om naar werk te gaan) die TNO en CBS vonden? Een burn - out is natuurlijk een persoonlijk verhaal wat je niet zomaar online knalt.


Toch heb ik besloten dit wel te doen. Zoveel mensen lezen mijn blog nu ook weer niet, maar ik wil vooral mijn verhaal vertellen. Ben je opgebrand en wil je meer energie? Wil je weten hoe je een burn - out in de toekomst kunt voorkomen? Herken de symptomen van een burn - out voor het te laat is… Burn - out is een van de carrière risico’s in het leven die presteerders nauw in het oog zouden moeten houden, maar wat ze helaas, vaak door hun “Ik kan alles persoonlijkhei vaak helemaal niet aan zien komen.


Een andere bron van stress: werk en privézaken die door elkaar lopen. Neem geen werk mee naar huis en check niet thuis je werkmail. Op die manier laat je ook echt je werk achter je als je de deur van je kantoor achter je dichttrekt. Ik vind het altijd zo stom om te zeggen dat ik denk dat ik een burn - out heb gehad.


Daarbij is het ook nog eens een begrip wat ik altijd koppelde aan een oudere man of vrouw. Het is zo’n groot begrip. Absoluut niet aan een jong meisje van twintig die nog bezig is met de opleiding.


Hoewel ze zelf in de veertig was toen ze een burn - out kreeg, verbaast het haar niet dat tegenwoordig juist jonge vrouwen meer psychisch vermoeid zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts