dinsdag 21 augustus 2018

Moe in mijn hoofd

Ik kan wel gewoon normaal lopen rennen en andere dingen doen maar in mijn hoofd ben ik heel vaak moe en kan ik niet helder concentreren of denken. Begin deze maand heeft een onderzoeksteam aan de universiteit van Kopenhagen verklaard waarom dit inderdaad het geval is. Ze noemen het mechanisme ‘centrale vermoeidheid’. Het onderzoek werd geleid door Associate Professor.


Waar ben ik op dat moment mee bezig? Wanneer krijg ik een licht gevoel in het hoofd ? Wat merk ik verder aan mijn lichaam? Hoelang duurt mijn lichte gevoel in het hoofd ? Wat helpt om het lichte gevoel in mijn hoofd te verminderen? Ben ik bang dat het terugkomt? Zo wordt vaak duidelijker waar het lichte gevoel in uw hoofd mee te maken heeft.


Zwaar hoofd : Oorzaken van zwaarte of zwaar gevoel aan hoofd Meer dan negentig procent van de bevolking heeft op een bepaald moment in het leven last van een zwaar aanvoelend hoofd. Vooral wanneer het zwaar hoofdgevoel regelmatig optreedt, is dit een reden van bezorgdheid. Soms ligt dit aan een milde tot ernstige onderliggende medische aandoening.


Ook ik ben al maanden erg moe , en bij mij is nu een vitamine Btekort geconstateerd. Kijken jullie eens op de site van de Stichting Btekort. Helaas heb ik nog geen baat bij de injecties en heb er klachten bij gekregen: druk op mijn hoofd , pijn in mijn hoofd en het gevoel alsof ik omval.


Momenteel heb ik een zweverig gevoel in mijn hoofd en slap in mijn benen. Kan ik een paracetamol gebruiken. Dat veroorzaakt een neurologische verandering in het evenwichtsorgaan waardoor de duizelingen ontstaan.


Moe in mijn hoofd

Een arts kan ook testen of je ergens allergisch voor bent. Chronische vermoeidheid. Ben je zo moe dat het je dagelijks leven belemmert en duurt dat al langer dan een half jaar, dan kan er meer aan de hand zijn.


Je licht in het hoofd voelen is een vorm van duizeligheid. Je voelt je draaierig, flauw en hebt soms het gevoel flauw te vallen. Soms wordt het zelfs even zwart voor je ogen of kun je daadwerkelijk flauwvallen.


Moe in mijn hoofd

Er zijn veel uiteenlopende oorzaken voor een licht gevoel in het hoofd. Dat zijn de dagen dat ik al beroerd mijn bed uitkom, van stoel naar bank strompel en me door de dag heen sleep, om vervolgens ’s avonds in bed met wijdopengesperde ogen de nacht weer in te gaan. Mijn lijf te moe om wakker te zijn, mijn hoofd te druk om te slapen.


Soms heb ik gezellig een dagje met een vriendin. Wat zijn de oorzaken van een moe en duizelig gevoel in je hoofd , nek, schouders en ogen? Een moe gevoel treedt vaak op wanneer er sprake is van veel stress en veel psychische druk. Dit kan veroorzaakt worden door bijvoorbeeld een hoge werkdruk of het gevoel veel aan je hoofd te hebben. Een ” wattenhoofd” zorgt ervoor dat je er niet helemaal bij bent, niet goed kunt concentreren en wellicht veelal moe bent.


Je energie gaat vooral naar je hoofd en dat is precies wat je niet wilt. Als je een watten hoofd hebt, ben je niet goed geaard. Vaak zie ik dat mensen die pijnlijke gevoelens wegstoppen een wattenhoofd- gevoel krijgen.


Skip trial month free. Unsubscribe from kris berwouts? Ik heb jullie verhalen gelezen en nu wil ik heel graag dat jullie mijn verhaal lezen en hierover jullie mening geven. Sinds begin april kreeg ik last van druk in mijn hoofd als ik in bed op mijn rechter zij ging liggen.


Moe in mijn hoofd

Als ik me omdraaide op links ging het over. Maar na een dag of begon het ook links of als ik op mijn rug ging liggen. Is dit mijn eigen probleem of is het een probleem van anderen? Moe zijn heeft in veel gevallen een buitenstaande factor die vermoeidheid veroorzaakt en waar wij zelf de hand in hebben en de keuze in hebben of wij dit toelaten of niet.


De hyperventilatie kan vele klachten geven zoals pijn op de borst, duizelighei tintelingen in de handen, voeten en lippen, een ijl gevoel in het hoofd en hoofdpijn. Door een plastic zakje voor je mond te houden en daar rustig door te ademen kan je de hyperventilatie stoppen. Mijn hobby is racefietsen en het is super mooi weer vandaag, dat zie ik vanuit mijn bed. Ik kan er niet op uit, want ik ben MOE , heel moe , een hoofd alsof ik een zak cement van kg met me meedraag.


Morgen doe ik beter mijn best. De ervaring leert mij nochtans dat het meestal anders gaat. Ik kom met een schuldgevoel thuis omdat ik te laat ben, omdat mijn hoofd vol zit en mijn lijf moe is. Toch probeer ik bij te dragen in het huishouden.


Bijgevolg staar ik meestal radeloos naar mijn scherm. Probeer ik de afwezigheid in te halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts