donderdag 14 juni 2018

Moeite met lat relatie

Die variant noemt men een open relatie. Wat is een Lat relatie ? Inzicht maakt jouw sterker. Ik ken heel veel stellen met een lat relatie. De meeste zijn gewend om dit zo te doen.


Ze hebben het vanuit huis meegekregen. Of ze hebben ontdekt dat dit voor hen het lekkerste werkt. Toch is het niet altijd koek en ei.


Ik krijg af en toe e-mails van mensen die in een lat relatie zitten en mijn hulp nodig hebben om de relatie fris te houden. Een latrelatie is net zo moeilijk, als het niet moeilijker is, als een normale relatie. In dit artikel zullen we je daarom dan ook de tips geven voor een succesvolle lat relatie ! Deel 2: Met deze tips behoud je de liefde in een LAT relatie. Tip 6: Houd de hechte band intact als je niet samen bent. Op het moment dat je niet kan knuffelen, is er al snel een gevoel dat je iets mist in de relatie.


Moeite met lat relatie

Wij hebben nu maanden een lat - relatie en we zijn het er beide over uit dat we niet gaan samenwonen. Voorlopig althans niet. We hebben allebei een zoon en een dochter uit onze vorige relatie. De kinderen zijn 1 en jaar. Vraag voor de lat -ers met kinderen: hoe vaak zien.


Hierbij kiezen partners ervoor om apart te wonen terwijl ze toch een stabiele relatie hebben. Ze delen de relatie , maar niet de woning. Mensen in een latrelatie kiezen er bewust voor om niet te gaan samenwonen.


De grootste redenen hiervoor zijn dat ze hun vrijheid willen behouden, slechte ervaringen hebben met samenwonen of dat hun partner of zijzelf kinderen hebben. Lees ook: Een openingszin of glimlach? Ik lat nu meer dan een jaar met mijn vriend. Ik werk onregelmatig dus soms minder, soms meer.


Ik zou dit ook niet anders willen. We wonen allebei in andere steden. De wensen en verwachtingen van partners kunnen hierin erg verschillen. Een open gesprek met de partner over alle mogelijke opties is dus geen overbodig luxe. Geen slecht idee met heel wat voordelen, maar toch ook wat nadelen die soms de druk op de relatie erg hoog leggen.


De voordelen zijn gekend: jullie zijn samen en hebben een relatie , men beschouwt jullie officieel als een koppel en dat wordt ook zo door jullie gecommuniceerd. Zulke vragen moeten jullie aan jezelf gaan stellen en met elkaar bespreken. Want de waarheid is, een lat - relatie kun je niet voor altijd behouden. Uiteindelijk zal je je toch moeten settelen. Ga dus even rustig met z’n tweeën zitten en maak een plan samen over jullie toekomst.


LAT – Living Apart Together: je hebt een relatie , maar je woont niet samen. Zo beginnen alle relaties en de meeste mensen besluiten na verloop van tij als de relatie goed loopt, samen te gaan wonen. Het aantal koppels dat kiest voor een LAT - relatie blijft toenemen. De grootste groep bestaat uit gescheiden mensen die wel een vaste relatie willen, maar die apart blijven wonen voor de kinderen.


Het grote nadeel is het gebrek aan een wettelijk kader voor LAT -relaties. Samenwonen met de liefde van je leven kan niet altij om welke reden dan ook. Gelukkig kun je dan altijd nog kiezen voor een LAT - relatie. LAT staat voor Living Apart Together, maar ondanks de Engelse woorden is het een Nederlandse uitvinding. Natuurlijk kun je ook voor een lat - relatie kiezen als je dichtbij elkaar woont.


Het grote voordeel van een lat - relatie kan zijn dat je je zelfstandigheid behoudt, als jullie dit tenminste willen. Je hoeft niet telkens verantwoordelijkheid af te leggen over waar je bijvoorbeeld heen gaat en met wie. Sinds pakweg een half jaar heb ik een lat - relatie waarbij mijn vriendin en ik overwegend in het weekeinde bij elkaar zijn (bij elkaar logeren).


De ene keer ik bij haar en de andere keer zij bij mij. Net als in een relatie … lat of niet… Moet deze dieselmotor draaiende gehouden worden. Maar meestal kom ik naar haar. Met benzine…of diesel, in de vorm van moeite.


Blijf moeite in je relatie stoppen. Zie elke keer dat jullie elkaar weer zien als de eerste keer. Hoe dan ook… Onderschat een latrelatie niet.


Moeite met lat relatie

Echter wanneer het wat serieuzer wordt en eigenlijk steeds mooier wordt, dan beginnen de problemen in mijn hoofd. Het lijkt wel of ik moeite heb met intimiteit wanneer ik iemand leuk vind. In het dagelijks leven ben ik een vrij spontaan persoon en ik heb een goede band met familie en vrienden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts