vrijdag 23 augustus 2019

Relatie met twintig jaar oudere man

Dames die een partner hebben met meer dan jaar leeftijdsverschil. Ik ben en verliefd op een jarige man. Leeftijdsverschil van bijna jaar. Klinkt voor sommige misschien bizar maar ik hou zielsveel van hem en andersom ook.


Het begon allemaal heel onschuldig. Ervaring relatie met oudere man ? Dat je verliefd wordt op een oudere man is toch heel normaal? Maar toen de mail maar bleven binnenkomen, besloot ik toch maar om er een video en bijbehorend artikel te maken. Zeker omdat de toon van de e-mails vaak bloedserieus is.


Tips voor een relatie met een oudere man. Een oudere man daten is prachtig. Het kan zijn dat een vrouw bewust kiest voor een relatie met een oudere man , omdat zij verwacht dat hij volwassen is en zijn financiële zaakjes op orde heeft en dat haar dit meer stabiliteit geeft.


Maar niet iedere man is hetzelfde. Misschien passen deze verwachtingen helemaal niet bij jou als persoon en ziet jouw leven er totaal anders uit. Een relatie met een oudere man (of jongere vrouw) Een relatie tussen een oudere man en een jongere vrouw is lang niet altijd even makkelijk. Naast de vele vooroordelen en soms negatieve reacties van de omgeving, zijn er een aantal zaken waarvan het goed is om deze van te voren te weten.


Al met al is het dus niet vreemd dat je een oudere man aantrekkelijker vindt. En als ik zo eens naar het lijstje hierboven kijk, dan weet ik zeker dat een relatie met een oudere man doorgaans meer kans van slagen heeft dan met zijn jongere tegenpool. Hij heeft immers de volwassenheid die het makkelijker maakt om een relatie geweldig te maken. Ze kreeg borstkanker en is gestorven, haar man leeft nog. Je weet nooit wat de toekomst brengt, dus daar wil ik mijn geluk niet van laten afhangen.


En ook niet van de verbaasde blikken. Vorige week zaten we op een terrasje en zat een koppel ons met open mond aan te gapen. Andere vrouwen hadden misschien nooit gedacht een relatie met een oudere man te krijgen, maar werden simpelweg smoorverliefd op een man die een (flink) aantal jaren ouder is dan zijzelf. Of je nu tien, twintig of dertig jaar met elkaar in leeftijd scheelt, het áántal jaren is niet van belang.


Hoe kleiner de verschillen in beleving en leeftijdsfase, hoe groter de kans op een geslaagde relatie. In de toekomst zien we wel weer wat er komt. Al jaren hoor (jaar om precies te zijn).


Hij is inmiddels lentes jong en zij 38. Dat gaat prima, maar soms moet je er even een kleine gebruiksaanwijzing bijpakken. Die hij alleen kan lezen met zijn leesbril, haha.


In Hollywood kun je met dat argument (!) een flink lijstje maken. In Nederland kunnen we er ook wat van. Virginia koos voor de jaar oudere Peter Jan Rens, ooit tv presentator. Esther heeft sinds een jaar een relatie met een jaar jongere man. We hebben een goeie klik.


Ik kan over alles met hem praten. En ik vind de lichamelijkheid en energie van jongere mannen fijner dan van oudere mannen. Bovendien ben ik seksueel heel actief en dat vind ik fijn met jonge mannen. Inderdaad jammer dat het om oudere mannen met jongere vrouwen gaat. Zelf ben ik stapel verliefd op een man die 1jaar jonger is.


Ik weet niet wat hij voelt. We kunnen heel goed met elkaar opschieten en hij geeft mij enorm veel energie. Een vriendin van me had ook een relatie met een twintig jaar oudere man. Dan kan een relatie met een jongere man zeker de oplossing zijn voor jou. Ja, ik weet wat je denkt.


Hij zal minder ervaring hebben in het werken aan een relatie. Dat heeft vooral te maken met het klassieke rollenpatroon waar veel mensen zich nog steeds aan meten. Vroeger hadden vrouwen vooral een oudere man of iemand van dezelfde leeftijd aan hun zijde.


Een man bood immers financiële zekerheid. Mijn man is overleden op bijna jarige leeftijd. Toen ik ouder (volwassen) werd kwam ik erachter dat hij toch wel wat oppervlakkiger was dan ik als jonge blom had ingeschat. Ik maakte mijn ontwikkeling nog door, terwijl hij al klaar was bijwijze van spreke. Julie: ‘Dat zevenentwintig jaar echt wel een extreem groot verschil is, besefte ik pas toen mijn relatie met Wim al heel serieus was.


Tja, toen was ik natuurlijk al verkocht (lacht). Weet je, als je een relatie hebt met een oudere man is je tijd kostbaar en wil je die niet verspillen aan onnozele spelletjes. Een romance tussen een jonge vrouw en een oudere man komt vaak voor, maar wordt ook snel veroordeeld.


Men gaat er bijvoorbeeld van uit dat liefde niet aan de basis ligt van een relatie waarin een groot leeftijdsverschil speelt (I ain’t sayin’ she’s a golddigger, but…). Dit is natuurlijk een tikkeltje kort door de bocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts