maandag 19 augustus 2019

Te mooi om waar te zijn campagne

Als het te mooi is om waar te zijn , is het dat ook. Fraude, bedrog en misleiding. Het is helaas iets van alle tijden… Oplichters worden steeds inventiever en slaan de laatste jaren massaal toe op het wereldwijde web.


Te mooi om waar te zijn campagne

Denk kritisch na over wie je vertrouwt. Besef dat het eigenlijk om een wildvreemde gaat, iemand die je nooit in het echt hebt ontmoet. Ook al gaan er emoties mee gepaard en word je onder druk gezet, toch maak je best nooit geld over. Want dat ben je sowieso kwijt. Opgelet: Onze website geeft enkel vennootschappen weer die zonder geldige vergunning op de Belgische markt werden opgespoord door de markttoezichthouders.


Ook al stellen de markttoezichthouders alles in het werk om waarschuwingen snel te publiceren, toch is het mogelijk dat de activiteit van een bedrijf dat illegaal handelt op de Belgische markt nog niet is ontdekt of gemeld. Na het overlijden van onze schoonbroer vonden we onrustwekkende chatberichten terug op zijn laptop. Blijkbaar onderhield hij contacten met een vreemde vrouw en bezorgde hij haar in totaal zo’n 100.


Te mooi om waar te zijn campagne

Iets waar wij totaal niets van af wisten. Zeker bij beleggingen en financiële diensten. Jaarlijks worden honderden consumenten en bedrijven het slachtoffer van fraudepraktijken of ze stellen zich vragen bij de betrouwbaarheid van aanbieders van aantrekkelijke “alternatieve” financiële producten. In het licht van deze klachten, besloten het FOD Economie en de FSMA een campagne op te starten om mensen te waarschuwen voor het gevaar van cryptocurrencies.


De campagne zelf, genaamd “ Te mooi om waar te zijn “, is dan ook opgericht om de potentiële investeerders te laten inzien dat sommige dingen gewoon te mooi zijn om waar te zijn. Als een rendement je te mooi lijkt om waar te zijn. Sinds enkele maanden loopt een grootschalige sensibiliseringscampagne over onlinefraude.


Het eerste luik van de campagne focuste op fraude met cryptomunten. Het tweede luik, dat momenteel loopt, gaat over onlinebeleggingsfraude. In meer dan de helft van de gevallen betaalden de slachtoffers aan de oplichters, in totaal voor een bedrag van bijna miljoen euro.


Vertrouw bij het online daten op je intuïtie en gezond verstand. Is de foto te mooi om waar te zijn of klinkt zijn verhaal én liefdesverklaring te mooi om waar te zijn , dan IS het te mooi om waar te zijn. Nee, ik ben niet mijn naam.


Het is een reflex geworden om Roxanne te zeggen als ik mij voorstel, terwijl er honderden anderen zijn die ook zo heten. Dat is de boodschap die de FOD Economie met een nieuwe sensibiliseringscampagne wil benadrukken. KlimaatPlusWonen, te mooi om waar te zijn ? Brakel Er zijn een aantal manieren om het temperatuurverschil te verhogen.


Het verlagen van de stroomsnelheid van het water is de eerste optie. Hierdoor wordt het vermogen dat aan de kas wordt geleverd wel lager. Een tweede optie is het verhogen van de stroomsnelheid van de lucht. Zij zouden veel goedkoper zijn en dan ook nog schone energie leveren.


Te mooi om waar te zijn campagne

En ik kreeg ook nog een cadeaubon van 17euro, te besteden bij de Media Markt. Maar hij is nooit in België verschenen” Heel wat Belgen zijn al het slachtoffer geworden van vriendschapsfraude. Ondanks het zware onderwerp is het fascinerend en leest het als een trein.


Te waar om mooi te zijn is zeker een boek dat op de leeslijst kan deze zomer. Om het ontroerende verhaal van Othello en Minthe te lezen hoef je dus maar één goede zomerse middag uit te trekken. Dit is de affiche die we hiervoor hebben gemaakt: Hiermee willen we de aandacht vestigen op alles wat zogezegd ‘gratis’ is, maar wat vaak in werkelijkheid niet het geval is. Re: Te mooi om waar te zijn , of de kans van je leven.


Iedereen mag natuurlijk zijn eigen username kiezen op Sitedeals, maar alles zaken gecombineerd die genoemd zijn , lijkt het me wel dat deze advertentie op zijn minst wat vragen oproept. Vrij zijn van het idee van vrijheid. Het lijkt bijna echt te mooi om waar te zijn : op nauwelijks negentienjarige leeftijd debuteert de Vlaamse Roxanne Wellens bij uitgeverij Querido. En toch zit er een stevige weerhaak aan Wellens’ verhaal: ze schreef haar debuut om te achterhalen waarom drie van haar vier grootouders zelfmoord pleegden.


In de publicatie “ Te mooi om (niet) waar te zijn ” wordt uitgebreid ingegaan op deze en nog veel meer insteken om een organisatiesysteem stelselmatig te onderzoeken en te “plussen”, op weg naar meer klantgerichtheid. Dit boek omvat een omstandige duiding van wat klantgerichtheid is, en verkent via de velden van het “Q-model” de op. Of Blasic bronnen daadwerkelijk heeft vervalst, en als dat zo is, op welke schaal, weet alleen hijzelf. Voor buitenstaanders is niet met zekerheid te zeggen of bronnen nep zijn en verhalen verzonnen: aantonen dat een anonieme bron niet bestaat is eigenlijk niet te doen.


Waar mogelijk heeft De Groene toch geprobeerd om andere bronnen te verifiëren. Het is dan ook raadzaam om deze klacht te melden bij consuwijzer. En is het aanbod echt te mooi om waar te zijn , pas dan op dat u niet te maken heeft met oplichterspraktijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts