maandag 30 april 2018

Geen diepgang in relatie

Dat kan een intieme relatie zijn maar ook vriendschap- of werkrelaties. Tijdens mijn eerste langdurige relatie had ik geen idee hoe een relatie werkte. Bij mijn ouders leek het vanzelf te gaan, zonder dat er werd gepraat of gevoelens werden geuit. Zijn ze geen van allen, of slechts enkelen aanwezig in je relatie , dan wordt het wellicht tijd dat je besluit er een punt achter te zetten. De ene relatietip is overigens niet belangrijker dan een andere.


Geen diepgang in relatie

Hoe meer je ze toepast, des te groter de kans op een langdurige relatie. Zonder vertrouwen geen liefde, diepgang , intimiteit of begrip, dus de relatie wordt steeds afstandelijker. Mensen in gelukkige relaties vertrouwen elkaar blindelings.


Ze weten precies wat ze aan elkaar hebben. Nu weet je wat mannen die geen relatie willen denken. Soms zal je dus een man tegenkomen die je heel leuk vindt, maar die geen relatie met je wil. Het kan zijn dat hij je niet aantrekkelijk genoeg vindt.


Dat hij verwacht dat je van een naar een vijfje gaat. Of dat hij nare ervaringen heeft gehad met andere vrouwen, die hij nu op jou. Als er geen dieperliggende problemen zijn die dit veroorzaken, dan zou het een teken kunnen zijn dat er sprake is van emotionele afstandelijkheid in de relatie.


In de verliefdheidsfase kunnen we vaak urenlang met elkaar appen of bellen. Ik heb een superleuke vriendin, alleen soms mis ik een beetje de diepgang in onze relatie. We praten wel over van alles, maar echt communiceren doen we eigenlijk niet. Dus écht tot de kern komen en het erover hebben wat je beweegt, hoe je je voelt en waarom je bepaalde keuzes maakt. Ik herken je situatie wel vanuit het begin van het samenwonen.


Hij is eigenlijk heel stabiel en snel tevreden. Twijfel over nieuwe (compleet andere) relatie. Moeizame relatie met mijn zus.


Dag Else-Marie, Sinds twee jaar is het contact met mijn zus verbroken. De relatie stond eigenlijk altijd onder spanning met geen enkele diepgang of gemeenschappelijke activiteiten. Ook was er van haar kant geen toenadering om bepaalde familiefuncties (peetoom, getuige etc) met mij te delen. Zoals ik al eerder zei: seks is een van de belangrijkste dingen in een relatie. MAAR er is nog iets belangrijkers… Een principe dat voor elke man geldt en elke man nodig heeft om gelukkig te zijn in een relatie.


Geen diepgang in relatie

Toegevoegd na minuten: Juist die wederzijdsheid bepaalt de diepgang. In welke mate en je bereid elkaar te begrijpen, te vertrouwen, te verdragen(!), te helpen voor elkaar in te staan dag en nacht in goede en slechte. Een kwart van de Nederlanders heeft zelfs geen contact meer, blijkt uit onderzoek naar familiebanden.


Ook een moeilijke relatie met je broer of zus? Grote ruzies of enorme lol. Terwijl ik eigenlijk ook geen zin heb in ruzies of dramatisch gedoe. Het laatste patroon is vaak het 'dodelijkst' voor een relatie. Het lijkt rustig maar echte verbinding is er niet meer.


Maar ik weet het even niet meer. Er is geen diepgang meer, er wordt niet meer naar elkaar geluisterd wat er echt speelt, gevoelens worden niet meer gedeeld. Anderlecht maakte geen al te beste beurt in Eupen. Nacer Chadli werd duidelijk gemist. Gert Verheyen zag waarozonder de Rode Duivel is er amper iemand die de bal in de diepte gaat vragen.


Hoe kan ik je ondersteunen deze droom te realiseren? Op welk gebied wil jij je samen met mij ontwikkelen? Waar ben je het meest bang voor?


Dat er geen openheid is en dat er ook geen diepgang kan gerealiseerd worden. Wat is je grootste droom? Ik heb ook het gevoel dat ik achter oplossingen aan ga en dat zij maar gewoon bij de pakken blijft zitten zodanig ik me steeds afvraag of dit dan wel liefde is. In een nauwe relatie , zoals een partner- relatie , wordt er vaak verwacht dat je over alles kunt praten met elkaar, dat je ervaringen kunt delen en emotioneel gesteund wordt. Dat zijn niet de makkelijkste dingen als je autisme hebt.


Ook zie je wel relaties waarbij de partners bij voorkeur aan de oppervlakte blijven, dat het lijkt of ze bang zijn voor diepgang (want daar is het eng), en dus in feite een zakelijk relatie in stand houden, wat op den duur uiteraard veel teleurstelling en irritatie oproept.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts