vrijdag 13 april 2018

Niks voelen depressie

Zelfs nu is het nog moeilijk. Vandaag de dag zijn tranen mijn parels en ben ik gezegend met kippenvel. Ik voel of extreem heftig of niks. Het niks voelen is eigenlijk ook niks.


Niks voelen depressie

De rol van emoties bij een depressie. Wat is de invloed van emoties als je een depressie hebt? Wanneer je in een depressie zit, wil je geen emoties ervaren. Ze geven je een naar gevoel en maken je diep ongelukkig.


Door die gevoelens weg te stoppen of te onderdrukken, hoop je je weer beter te gaan voelen. Het tegenovergestelde is vaak het geval. Niks voelen betekent dan ook dat je met je aandacht niet in je lijf aanwezig bent, maar net zoals ik over mezelf in het begin al aangaf: Je zit dan bv.


Soms heb ik het gevoel niks meer te voelen en eigenlijk wordt het steeds erger. Ik doe eigenlijk alles zonder gevoel al lach ik bijvoorbeeld wel,maar dan voel ik er gewoon niks bij. Het is net of alles op lijn loopt kwa emoties en gevoelens. Heeft iemand tips om hier wat aan te doen ? Eigenlijk is het het tegenovergestelde, depressie is soms degene van wie je het nooit had gedacht.


Depressie is niet de meest sombere persoon in de kamer. Al enkele maanden kamp ik o. Ik vecht er tegen om het niet te voelen en niet te denken, maar er gebeurd niks en dat brengt nog meer onrust en angst bij mij te weeg. Het gevecht tegen mijn partner zijn depressie. Of het nu gaat om het voorjaar met ontluikende bloemen, kwetterende vogels en zonnetje dat fris schijnt.


Ik wil niets meer voelen. Je ziet het wel, maar voelt het niet en je denkt dat dat ook niet terugkomt. Bij een ernstige depressie worden de klachten steeds erger. De depressie heeft een zware impact op je leven.


De dagelijkse activiteiten lukken niet meer of lopen zeer moeilijk. Stap eruit door een (creatief) project te starten. Een depressie gaat verder dan je down voelen en heeft een vele grotere impact op je leven. Je ervaart ook meer en heviger bepaalde symptomen bij een depressie dan wanneer je je enkel down voelt.


Als je down bent, ondanks dat je het gevoel hebt dat het veel te lang duurt, is dit slechts een korte periode. Het gemene van een depressie is dat een depressie je zo waardeloos laat voelen. Alsof de depressie duizenden keren op een dag zegt – nee, schreeuwt – dat je waardeloos bent, dat je niks kunt en dat het toch nooit beter zal worden. Dit zorgt ervoor dat je je angstig gaat voelen.


Je kunt toch niks aan je depressie. Als zij ziet dat jij gefrustreerd raakt door jouw goedbedoelde pogingen haar er bovenop te krijgen dan zal dit haar niet helpen. Ik zelf vond het in een depressie altijd heel prettig als mijn omgeving bleef ‘leven’ en niet te veel aandacht aan mij besteedden.


Want daar kan iemand zich in een depressie ook schuldig over voelen. Er wordt vaak gezegd dat depressie een ziekte is. Sommige mensen zien depressie liever als een ziekte omdat dat het gevoel geeft dat het niet hun eigen schuld is.


Dan is het iets dat je overkomt, wat je jezelf niet hoeft te verwijten of voor hoeft te schamen, waar je niets aan kunt doen. Je hebt niet zomaar een dipje, maar je ziet werkelijk alles somber in. Je voelt je waardeloos, niks zal je ooit lukken, alle initiatief vloeit uit je weg. Ik raakte voor het eerst in een depressie toen ik net van de Mavo af was. Mensen met een depressie voelen zich gedurende de dag heel erg gespannen.


Niks voelen depressie

Ze kunnen moeilijk ontspannen wat weer stress tot gevolg heeft. Je bent de hele tijd bezig met je gevoelens en kunt dit slecht loslaten. Desinteresse in leuke dingen.


Dingen die je normaal leuk vindt om te doen kunnen bij een depressie opeens alle charme verliezen. Iedereen zit weleens in een dip. Na een tegenslag of vervelende gebeurtenis voel je je somber en ongelukkig. Gelukkig waait zo’n bui vaak wel weer over.


Als je je langdurig neerslachtig blijft voelen , is er misschien sprake van een depressie. Ook kunt u zich moe, onrustig, schuldig en waardeloos voelen. Goed om te weten: mensen die blowen hebben een grote kans op het ontwikkelen van allerlei psychische klachten, zoals depressie , angstklachten, slaapstoornissen, concentratieproblemen, psychose. Omgekeerd kan iemand met psychische klachten gaan blowen om zichzelf beter te voelen (zelfmedicatie).


Dit lijkt op de korte termijn te helpen, maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts