vrijdag 22 september 2017

Scheiden omdat gevoel weg is

Afwezigheid van gevoel lijkt één van de belangrijkste redenen waarom mensen willen scheiden. Helaas, omdat de conclusie dat er geen relatie meer inzit als ‘het gevoel van liefde weg is’ vaak. We zoeken het gevoel gewoon weer op.


Hij stelde relatietherapie voor. We maakten een afspraak met een wachtlijst van weken. Drie weken voor de 1e afspraak zei hij te willen scheiden. Hij gooide jaar weg en wilde de relatietherapie, die hij nota bene zelf had voorgestel niet eens meer proberen?


Kan het gevoel nog terugkomen? Ooit was Het Gevoel (met hoofdletters) overvloedig aanwezig en nu lijkt de ander een vreemde voor je. Hoe kan dit gevoel plotseling weg zijn?


Scheiden als het gevoel op is. Over deze vraag is veel te zeggen. Er spelen verschillende aspecten een rol. Daarom besteden we er verschillende weblogs aan. Wat zou er veel veranderen als u over de laatste twee met elkaar zou kunnen praten.


Die muur staat er omdat je zo belangrijk voor me bent. Ik moet mij tegen de pijn beschermen. Hallo, Ik ben een man van met een tot voor kort in mijn optiek prima huwelijk.


Scheiden omdat gevoel weg is

We hebben kinderen van en 9. Uiteraard snap ik dat er na een huwelijk van jaar ‘dingetjes’zijn in een huwelijk, maar mijn vrouw heeft me in januari aangegevn dat haar gevoel weg is en dat ze uit elkaar wil gaan. Dit kan een heel negatief effect op je hebben. Je kunt je waardeloos voelen, omdat je niet voor jezelf bent opgekomen en niet hebt afgedwongen dat er naar jou en jouw wensen gekeken werd. Het gevoel van machteloosheid en bitterheid kunnen daardoor groter worden en een gezonde verwerking in de weg staan.


Neem daarom geen overhaaste beslissingen. Wanneer je geen slaande ruzie hebt is een scheiding best vreemd. Zelf moesten we ook erg aan het idee wennen en daarom is het proces heel rustig verlopen, met een rollercoaster aan emoties dat dan weer wel.


Scheiden omdat gevoel weg is

Maar hij wil dat niet meer. Misschien is er een andere vrouw, of is hij vreemdgegaan. Er kunnen tig redenen zijn waarom een man wil scheiden. Hoe het ook zij: jij zit met de gebakken peren. Wat deze situatie zo naar maakt is het gevoel van machteloosheid wat kan ontstaan.


Vorig jaar december is ze vreemd gegaan en ik hoorde dat weken later van iemand anders. Ik heb haar hiermee geconfronteerd en ze had spijt en was bang dat ik weg zou gaan. Mijn dame haar gevoel is weg. Nu wil hij scheiden omdat het gevoel weg is.


Omdat hij vindt dat ik teveel zeur (op verkeerde momenten zoals s’ avonds in bed) en niet goed met onze financiën om kan gaan. Hij ziet geen andere uitweg dan scheiden omdat hij vindt dat ik. Je hoeft dan geen verantwoordelijkheid te dragen voor de pijn die ontstaat uit het doorsnijden van de verbinding.


Mag je hier dan helemaal voor jezelf kiezen? Omdat de beslissing niet gericht is tégen de ander, maar vóór jou. Simpelweg omdat het beter is voor jou. Zo voelt dat in ieder geval. Omdat ik ook voor mijn man zo lang heb gezorgd zie ik hem eerder als een van de kinderen (verantwoordelijkheidsgevoel) dan een partner.


En daardoor is echt al het gevoel om intiem met hem te zijn verdwenen. Kortom welke factoren geven de doorslag voor scheiden of blijven? Het is de kunst uit de twijfel te raken en tot een beslissing te komen waar je met je hart én je verstand achter kan staan. DENKEN aan weggaan heeft nog nooit geholpen om een relatiecrisis op te lossen.


ZEKER WETEN dat je weg wilt of wilt blijven en daar naar handelen werkt wel. Je staat voor een dilemma: ga je scheiden of geef je jullie (ongelukkig) huwelijk nog een kans? Ik zal je helpen dit dilemma op te lossen, door middel van tips om de juiste beslissing te kunnen nemen.


Een jaar of drie geleden heb ik mijn man verlaten. Nu, een paar jaar later, en een nieuwe liefde verder, ben ik gelukkig met mijn nieuwe partner. Sommige mensen kunnen er niet tegen om samen in huis te wonen.


Terwijl ze toch veel van elkaar houden. Daar wordt vaak moeilijk over gedaan. Omdat de rest van de wereld vindt dat samenwonen bij een relatie hoort. Een andere mogelijkheid is een depressie, dat zorgt er ook voor dat gevoel weg kan zijn.


Hij heeft werk en een appartement in het buitenland. Veel huwelijken waarvan een partner vaak weg is voor zijn of haar werk lopen stuk, omdat de huwelijksrelatie niet hecht onderhouden kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts